Notifications
Clear all

Gå till en psykolog

Topic starter

Hej

Jag känner att det är på tiden att gå och prata med en psykolog för min okontrollerade ilska och rädsla. Hur ser ni på att gå till en psykolog och få prata ut Positivt eller Negativt? Och har det hjälpt er när ni har behövt det?

Topic starter

guitaristheshit:

Hej

Jag känner att det är på tiden att gå och prata med en psykolog för min okontrollerade ilska och rädsla. Hur ser ni på att gå till en psykolog och få prata ut Positivt eller Negativt? Och har det hjälpt er när ni har behövt det?

För vissa personer funkar det verkligen jättebra att gå till en psykolog,och de får all hjälp dom behöver... för andra hjälper det inte ett skit... jag tillhör en av dom som det inte hjälper[sad]
Känner du att det skulle vara bra för dig att gå till en psykolog,tycker jag att du ska göra det! [y]

ReplyQuote
Topic starter

Lillapyret:

För vissa personer funkar det verkligen jättebra att gå till en psykolog,och de får all hjälp dom behöver... för andra hjälper det inte ett skit... jag tillhör en av dom som det inte hjälper
Känner du att det skulle vara bra för dig att gå till en psykolog,tycker jag att du ska göra det!

Jo tror nog att det är det bästa. För jag har många tankar just nu om att avsluta mitt liv. Men tyvärr är jag för svag för det ännu.

ReplyQuote

Hjälper inte alls imo, men testa [y]

ReplyQuote
Topic starter

guitaristheshit:

Du mår ju bättre efter att ha gått till en, och har insikter om vad du ska göra.

ReplyQuote
Topic starter

Beror ju på vad för slags kunskap och självmedvetenhet och kontrollman har innan över sin hjärna och kropp ochvilket behov man har. Jag prata med en samtalsterapeuth igår och så som jag känner d så tycker jag bara att jag bryter nermig själv mer när jag pratar högt om mina problem och mår sämre.Menallt är relativt.

ReplyQuote

guitaristheshit:

Hur ser ni på att gå till en psykolog och få prata ut Positivt eller Negativt? Och har det hjälpt er när ni har behövt det?

Ur min synvinkel kan det vara jättebra om man hamnar hos rätt person. Det handlar inte bara om att få prata ut utan också om att få tips och verktyg till hur man kan hantera jobbiga saker i livet.

ReplyQuote

Tözen:

jag bryter nermig själv mer när jag pratar högt om mina problem och mår sämre.Menallt är relativt.

Det är tyvärr så att man kan må sämre av att gå i terapi, just för att man drar upp allt som är jobbigt. Men man måste göra det för att kunna ta sig vidare.

ReplyQuote
Topic starter

Mycket beror nog också på hur villig man är på att öppna sig för den man kommer till. Det är ju oftast rätt svåra saker man vill ha hjälp med.
Jag går hos två olika o den ena känns bra där kan jag prata om nästan allt, den andra har jag svårt att prata med (fast jag är rätt ny där så det kan va det också)

Kontentan av det hela är iaf att det är individuellt o om du har viljan att öppna dig så är chansen stor att du faktiskt kan få hjälp!

ReplyQuote
Topic starter

Helena NÄTVANDRARNA:

Det är tyvärr så att man kan må sämre av att gå i terapi, just för att man drar upp allt som är jobbigt. Men man måste göra det för att kunna ta sig vidare.

jag gav d en chans och en chans till igår och jag mår bara skit av att prata om sånt irl och prata om känslor irl,därför jag är väldigt annorlunda om man pratar med mig på nätet och på riktigt,irl så kan man int tro att jag mår dåligt eftersom jag hatar att prata om sånt så jag verkar glad. Jag pallar inte att prata med nån irl,jag gav d två försök och jag har bara mått sämre av d så d räcker nu.

ReplyQuote
Topic starter

Tözen:

jag gav d två försök och jag har bara mått sämre av d så d räcker nu.

Det behövs nog mer samtal än två st. 🙁 För att det ska fungera, alltså.

ReplyQuote

Tözen:

Jag pallar inte att prata med nån irl,jag gav d två försök och jag har bara mått sämre av d så d räcker nu.

Om det skulle kännas lättare får du gärna maila mig om du vill prata. Eller adda på helena.meyer@fryshuset.se

Ta hand om dig.

ReplyQuote
Topic starter

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote