ladysmurf:
Men ska försöka äta mer.
Om du har råd osv kan du besöka en dietist! Många tror att dietister och räkna kalorier är bara för överviktiga, men det kan vara skitbra om man behöver gå upp i vikt också! De kan hjälpa dig att räkna ut hur många kalorier om dagen du ska äta, och sen ser du till att äta mer än det (vilket kanske inte är lätt om man har liten mage). Så mat som är rik på bra fett är alltså bra.
isola:
nej
mja ha.. jag som tog mig tid att skriva allt det där nu får du allt bra förklara dig varför just svaret nej?!
Kvitto:
Du ska börja banta och då kommer dina fett reserver börja jobba hårt vilket ger till följd att när du sen äter så suger ditt fett åt all näring den kan få tag i
Ja när man bantar och sen börjar äta mycket igen så går man upp i vikt men det betyder också att jag kommer gå ner i vikt medan jag bantar. Sen kommer jag komma till en viss gräns då jag inte kommer gå upp mer i vikt.
ladysmurf:
Ja när man bantar och sen börjar äta mycket igen så går man upp i vikt men det betyder också att jag kommer gå ner i vikt medan jag bantar. Sen kommer jag komma till en viss gräns då jag inte kommer gå upp mer i vikt.
-.-' svårt att förklara.. Gå och ät mindre ofta kanske och när du väl äter så äter du snabbmat som pizza friteradkatt och annat sånt
Kvitto:
mja ha.. jag som tog mig tid att skriva allt det där nu får du allt bra förklara dig varför just svaret nej?!
Därför att det är korkat att be smala småbrudar att banta?
El Guaje:
Att du inte gått upp något redan nu behöver inte nödvändigtvis betyda att du inte äter tillräckligt mycket. När det väl sätter igång kan det gå fort sen.
Ja, det är sant. Tycker bara att det är konstigt att jag går ner i vikt hela tiden, har räknat ut min BMI och är tydligen underviktig nu
sidecut:
Om du har råd osv kan du besöka en dietist! Många tror att dietister och räkna kalorier är bara för överviktiga, men det kan vara skitbra om man behöver gå upp i vikt också!
Detta har jag faktiskt tänkt på. Om jag inte lyckas gå upp i vikt själv ska jag kanske prova detta!
Kvitto:
. Gå och ät mindre ofta kanske och när du väl äter så äter du snabbmat som pizza friteradkatt och annat sånt
Aha okej, förstår hur du menar. Kanske värt att testa.
isola:
Därför att det är korkat att be smala småbrudar att banta?
småbrud
isola får jag bjuda på en öl?
(för nybliven vänskap)
ladysmurf:
Detta har jag faktiskt tänkt på. Om jag inte lyckas gå upp i vikt själv ska jag kanske prova detta!
Det är faktiskt riktigt värt det! De kan också hjälpa dig sen att stanna på din vikt så att du inte går ner igen. Alltså att hålla det på en lagom nivå.
Nu vet jag inte var du bort, men jag har gått hos ReAgera. Det är en privat klinik, men har vårdavtal med landstinget, så det är landstinget som bestämmer priserna.
Reagera:
Första besöket för sjukvårdande behandling hos arbetsterapeut, dietist, logoped eller sjukgymnast; 150 kr.
Efterföljande besök sjukvårdande behandling; 70 kr.
ladysmurf:
Ja, det är sant. Tycker bara att det är konstigt att jag går ner i vikt hela tiden, har räknat ut min BMI och är tydligen underviktig nu
Ja det kan nog kännas lite konstigt men sånt kan ju ha att göra med när man väger sig, vad man ätit dagen innan och så. Men prova du att äta så här ett par månader och se hur det utvecklas. Om det inte ger resultat så är nog det enda rätta att göra precis som nyss nämndes här att ta hjälp av någon som kan det.
Kvitto:
isola får jag bjuda på en öl?
(för nybliven vänskap)
Bjud på!
isola:
Bjud på!
Sitter i Rättviks busstation på tisdag med en öl till dig
Kvitto:
Sitter i Rättviks busstation på tisdag med en öl till dig
nice
sidecut:
ReAgera. Det är en privat klinik, men har vårdavtal med landstinget, så det är landstinget som bestämmer priserna.
Priserna var inte så farliga. Tack
El Guaje:
Men prova du att äta så här ett par månader och se hur det utvecklas.
Ska göra det!