Okej, såhär är läget:
Sitter vid min Windows 7 och tänkt spela Heroes of might and magic 3 med en kompis som sitter vid en xp i en helt annan stad. Vi testade Hamachi och det funkade så långt som att vi såg varandras spel som vi skapat, men det gick inte att joina. Kom något error-meddelande. Vi hade gjort allting rätt.
Det går alltså att starta själva spelet utan problem, men vi kan inte connecta till varandra.
Vi testade Gamespy istället, och jag har gjort allt jag kommer på för att få det att fungera. Spelet ligger under "My games" och jag kan utan problem skapa en match som min kompis kan joina, och vice versa. Problemet ligger i när hon/jag trycker på launch game. Hon kommer in i spelet medan det kommer upp en söt ruta med texten:
"There was an error that prevented the game from being launched. Check to make sure the game is properly installed and that the path is correct."
Jag har googlat runt på det som en galning, och vänder mig nu till forum på grund utav att jag testat allt jag hittat.
- Jag har laddat ner, vad jag i alla fall TROR är, senaste patchen.
- Jag har kontrollerat att det är .exe-filen som är valt på gamespy när man startar spelet.
- Jag har testat att starta om gamespy osv osv osv.
- Jag har testat att ominstallera HOMM.
Så ja, jag undrar helt enkelt: Någon som har några ideer om vad tusan jag kan göra? Om ni har några andra förslag att kunna köra spelet med någon annan över Internet så får ni gärna skriva det, eftersom vi väldigt gärna vill kunna spela.
Tacksam för svar.
Testat vanlig TCP/IP?
Annars har jag för mig att gamespy inte längre har support för HOMM3, det må kanske funka för vissa men i och med att det saknar stöd finns ju tyvärr inga garantier. Finns en chans att jag har fel dock.
Angående senaste patchen borde egentligen inte spela någon roll, så länge ni har samma. Jag har hela HOMM3 liggandes på ett USB hemma med någon random patch, så länge ni kör samma så.
Eftersom att det var år och dar sedan jag testade något sånt här så kan jag tyvärr inte dirigera dig rätt, men det finns även mods etc som ändrar multiplayer så du bl.a kan se din medspelares battles under deras turns, t.ex. Det är möjligt att det finns någon som ändrar sättet man connectar till varandra på.
Heroes III
Lätt topp 3 utav världens bästa spel.
Spartakus:
Heroes III
Lite OT men jag måste!
Finnen:
Testat vanlig TCP/IP?
Jodå, fast vi får väl jobba oss längre in på det där. Det blev kanske bara något Tillfälligt fel när vi väl testade det.
Well, funkar inte heller. Piss. Blir att ip-adressen inte hittas.
Det är knepigt.
Vi fick igång det på ett aln vi hade en gång, vanligt genom spelet.
Efter det har vi aldrig lyckats igen, och vi har typ provat allt ;S