Aviseringar
Rensa alla

gått upp 10 kg, behöver tips för att gå ner 10 kg igen?!


Fick höra av skolsköterskan förra vintern att jag gått upp cirka 10 kilo (till 64 kilo) och då fick jag ångest. Slutade upp med p-pillren (för att de hjälpte min viktuppgång) och tog itu med min träning på ett mer varierat sätt.
I somras vägde jag cirka 61 kilo och då tog jag itu med maten. Jag började räkna kalorier och dra ned på kolhydraterna (inte helt och hållet dock) och ersatte en stor del av dem med grönsaker (vilket då gjorde mig mer öppen för nya ingredienser).
Jag har också slutat med pizza, glass, chokladkakor och mcdonalds. Ersättning för dessa har varit fullfornsvåfflor m tomat, yoghurt o filmjölk m päron, svart kaffe och grillad kyckling i fullkornsbröd
Jag lagar också all min egen mat o ser noga till att veta mängden kalorier o liknande. Låter maniskt men det gör en mer motiverad och man blir bra på hemkunskap (tar mer ansvar för sig själv)
Blev helt statisk när jag upptäckte att det finns ostar med 5% fetthalt!
lycka till iallafall
ps. jag kommer i alla mina jeans som nu börjar bli lite för pösiga, mwohahaha[cool][party]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Jag gick upp till 69 och gah, blev så jävla motvierad. Gick ner till 61 på relativt kort tid.

hur lång tid tog det för dig att gå ner dom där 8kg? 🙂


   
SvaraCitera

villigobillig:

hur lång tid tog det för dig att gå ner dom där 8kg? 🙂

Minns inte riktigt, ett tag sedan nu. Men typ två månader


   
SvaraCitera

rocka_billy:

nu har jag slutat röka vilket gjort att jag gått upp 1 kg till.. jag vet verkligen inte hur jag ska göra för att gå ner 10 kg igen

börja röka 10 ggr så mycket 🙂


   
SvaraCitera

Du gör som du gjorde när du gick upp 10 kg, fast tvärtom. [smile]


   
SvaraCitera

Tänkte om nån bra på kg och de där läser det här. Jag var supersmal förut och hade ano men sen vände allt och nu behöver ja gå ner till sommarn igen! Jag dricker 2 koppar te och äter ungefär en morot per dag.Tränar 5-6 gånger i veckan och de är då 1,5 timme vanligtvis,ibland lite mer. Observera att ajg har lätt att gå ner i vikt,men även upp. Hur många kilo kommer jag tappa per månad låter det som för er? Måste tappa mååånga! Men ville höra annars måste ja äta ännu mindre och träna ännu mer. OCh säg nu inget om att jag måste äta mer jag vet exakt vad de här kommer innebära sen, men smal till sommarn är ett måste! Man vill ju kunna ligga på stranden utan att skämmas?


   
SvaraCitera

villigobillig:

och äter ungefär en morot per dag

Usch vad dåligt du kommer må[n]


   
SvaraCitera

villigobillig:

Jag dricker 2 koppar te och äter ungefär en morot per dag.

rekommenderar att du läser på lite om hur kroppen fungerar och näringslära innan du börjar försöka att kontrollera den. den dieten kommer enbart misslyckas förr eller senare. totalt korkat.


   
SvaraCitera

villigobillig:

Jag dricker 2 koppar te och äter ungefär en morot per dag.

Image

villigobillig:

OCh säg nu inget om att jag måste äta mer jag vet exakt vad de här kommer innebära sen, men smal till sommarn är ett måste!

Se till då att äta tre mål om dagen, balanserad kost. Och lägg till träning så kommer du att gå ner i vikt. På ett mer hälsosamt vis.


   
SvaraCitera

passaro:

Se till då att äta tre mål om dagen, balanserad kost. Och lägg till träning så kommer du att gå ner i vikt. På ett mer hälsosamt vis.

Jaha, hur många kg/månad tror du då? Jag äter mer nu, eller mer och mer. 2 mål om dagen och inget onyttigt. Tränar 5 dagar i veckan [smile]


   
SvaraCitera

villigobillig:

Man vill ju kunna ligga på stranden utan att skämmas?

Om du ser ut som ett benrangel kommer du att skrämma folk på det viset.


   
SvaraCitera

Hej och hå, att fika efter svälttips är inte önskvärt på Ungdomar.se.

passaro:

Se till då att äta tre mål om dagen, balanserad kost. Och lägg till träning så kommer du att gå ner i vikt. På ett mer hälsosamt vis.

^
Grabben där har lösningen åt dig. Följ hans råd, så ska du se att du kan gå ner i vikt utan att utsätta din kropp för skada.

Tråd låses.


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera