Aviseringar
Rensa alla

Ge mig tips!


Ämnesstartare

jo, i puberteten så blir man mer utforskande i sex-världen och kan få tankarna om att ha sex med samma kön (som jag har fått). Alltså måste det inte betyda att man är homosexuell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men nu går jag in på ämnet som den här tråden egentligen skulle handla om, sexet. Jag har nu skaffat två kondomer, en för mig och en för min partner. Vi ska ta vaselin också, men har hört att kondomen kan spricka om man tar vaselin på den.
Är det sant?


   
SvaraCitera

NissePisse:

jo, i puberteten så blir man mer utforskande i sex-världen och kan få tankarna om att ha sex med samma kön (som jag har fått). Alltså måste det inte betyda att man är homosexuell.

Det är helt riktigt.


   
SvaraCitera

Byråkratjäveln:

Sunt förnuft inte har något med saken att göra. Man ska grunda ett påstående om man vill vara en seriös debattör.

Heterosexualitet innebär att man attraheras av det motsatta könet. Nough said.

aCid:

man kan vara hetero och vilja testa med killar

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men asså sluta med tjafset om vilken sexualitet som är vilken!!
Min tanke var att vi skulle prata om det som tråden egentligen handlade om! Ni får inte hålla på med den här tråden om ni ska tjafsa om olika sexualiteter!


   
SvaraCitera

NissePisse:

men jag har frågat någon sida för ungdomar, och dom sa att det som gjorde skälet till sin sexuella läggning var kärleken till ett kön, inte sexet.

jag är bisexuell och kan berätta att det kan låta så. Att det viktigaste inte är att ha ett visst sex, utan att båda ger en njutning.

NissePisse:

jag vill inte vara tillsammans me killar, bara ha sex me dom

Vill du ha sex med tjejer också eller bara vara tillsammans med dem? Isåfall är du kanske någonting som kallas för heteroemotionell.

Annars är det helt normalt att du har olika typer av sex utan att vara bisexuell för det, eller så är du det. Det spelar ingen roll. [y]
Ta de nödvändiga råden om renlighet och skydd mot sjukdomar som en tidigare användare har postat på allvar bara. [no-no]

Du borde kanske ta det försiktigt med din nedre region och börja med oralsex och sedan använda mycket glidmedel. Han och du hittar säkert på variationer när ni är inne i akten


   
SvaraCitera
ardnas

han ställde en fråga, han bad inte om att bli stämplad. Snacka om off topic.


   
SvaraCitera

Jag skulle ju säga att doggie style är bäst 🙂 Sen ligga på varandra är pckså bra. Kondom måste du ha! Om du inte ha glidmedel kan du ju spotta på kuken :)?


   
SvaraCitera

NissePisse:

Jag har nu skaffat två kondomer, en för mig och en för min partner. Vi ska ta vaselin också, men har hört att kondomen kan spricka om man tar vaselin på den.
Är det sant?

Taget från RFSL:s frågelåda, vet ej om detta var du.

Jag har hört att man inte ska använda vaselin tillsammmans med kondom, då kondomen inte "håller" utan kan bli svag och gå sönder. Stämmer det och i så fall varför?

Ja, det stämmer. Man inte ska använda vaselin och kondom samtidigt eftersom kondomen då kan gå sönder.

Anledningen är att vaselin är fettbaserat och kondomer är gjorda av latexgummi, som inte tål fett. Fett löser helt enkelt upp gummit vilket gör att det är lätt till att det går hål på kondomen. Använder man kondom och vill tillföra extra glidmedel finns två olika sorter att välja på - vatten eller silikonbaserat. De vattenbaserade glidmedlen, till exempel RFSU:s "Klick" och "Glid" samt de silikonbaserade "Klick" (silicon) samt "Trust in lust" kan exempelvis köpas på Apoteket. Men fett ska man alltså inte ha.

Detta gäller latexkondomer, alltså "vanliga" gummikondomer. Det finns även plastkondomer på marknaden, de är inte lika vanliga som gummikondomer. RFSU har en plastkondom, som heter Zenith. Dessutom finns det en sort som heter Avanti. Plastkondomer tål vaselin eller andra fettbaserade gildmedel.


   
SvaraCitera