Vi pratade lite på mötet om hur vi skulle strukturera texten och kom fram till att det vore roligast att göra ett test. Så då måste vi komma på en massa frågor och svarsalternativ.
I feberdimman (tyck gärna synd om mig) kommer jag inte på något roligt, men typ så här:
Vad plockar du med dig till lektionen?
a: Min nya iPad 2
b: .Blyertspenna, bläckpenna, radergummi, passare, miniräknare
c: Inget
d: ...
Vad är det första du gör när du slutat skolan?
a: sätter mig framför datorn och spelar
b: går ner på stan och fikar
c: sluta skolan?
d....
Hur många alternativ ska vi ha? För som vi sa igår blir det creepy med 10 alternativ på var fråga...?
Ida Nielsen:
Hur många alternativ ska vi ha? För som vi sa igår blir det creepy med 10 alternativ på var fråga...?
Jag tycker nog vi ska ha fem-sex alternativ på varje fråga. Men det känns som att vi bör ha fler typer än så. Så då blir kruxet hur vi ska lösa kopplingen mellan svaren och vilken typ man blir ... Poängsystem kanske?
André Vifot Haas:
Poängsystem kanske?
Tror det är det enda som funkar. Dock måste någon räkna då... Usch
Amy Karlsson:
Dock måste någon räkna då... Usch
Ja ... usch. Sen blir det kanske ändå problem i och med att vissa typer måste ligga nära varandra vilket gör att det inte blir lika roligt. Hmmm!