Aviseringar
Rensa alla

Gick ner 10 kilo i vikt, ökade sedan allt igen och nu kan jag inte bli smal


Sa ra
Ämnesstartare

Jag kan verkligen inte gå ner i vikt.. För ett år sen vägde jag lika mycket som nu. Väger 68 kg (!) till mina 171 cm och det är alldeles för mycket,ska egentligen väga runt 60. Dock så syns det inte att jag är "överviktig" då min kropp är väldigt snygg och proportionerlig, det lägger sig inte bara på magen utan på ben, höfter och bröst.. Suck. Men i vintras mådde jag inte så bra, och började då få minskad aptit. Då upptäckte jag att jag lika gärna kunde fortsätta äta lite, och gjorde det så då gick jag ner 10 kg , som minst så vägde jag 57. Jag var dock för smal då men nu vill jag verkligen gå ner i vikt igen!!! 🙁

Även om jag får mer intresse för killar nu när jag är "kurvig", så upplevde jag att när jag var smal så blev jag mer accepterad. En väninnas mamma sa "men vad smal du har blivit! Du har blivit så fin! Ja det var du ju förut också men..."

Men nu har jag gått upp allt igen! Har räknat kalorier (jag gick ner i vikt genom att äta under 1600 kcal per dag) även nu, och jag äter runt 2000 kcal per dag och tränar yoga/joggar el cyklar varje dag. Men jag pendlar hela tiden upp/ner några kilon, mellan 68-70 🙁 det går inte att gå ber i vikt! Därför att hungern är väl starkare än viljan för mig..

Nu blev detta väldigt långt, men har någon tips på hur jag ska göra? Jag räknar redan kalorier då jag upplever att det fungerar bäst (eftersom jag gick ner 10 kg på 2 månader då) men hur ska jag göra för att aldrig överstiga gränsen för hur mycket jag kan äta på 1. Dag?


   
Citera

Tråden raderad från Forum PLUS/Kroppen och Sjukdomar


   
SvaraCitera