Aviseringar
Rensa alla

Gifteds moderatoransökan


Ämnesstartare

Hej!

Mitt användarnamn är "Gifted", men heter egentligen Per Alexanderson. Jag är 22 år, och nås på den här mailadressen (paxinum@gmail.com).

Jag bor i Sollentuna, Stockholm. Flyttade till Stockholm när jag var 15 för att studera. Trivs bra, och fortsatte studierna på Stockholms universitet.
Om dagarna ägnar jag mig åt att doktorera i matematik, så det är både studier, forskning och jobb relaterat till det.
På fritiden så klättrar jag (inomhus), joggar, odlar citrusväxter och diverse andra träd, läser fantasy, spelar (el)fiol samt går på ravefester.

Som person är jag ganska lung och eftertänksam, och har ganska bra tålamog (man kan inte odla träd på en dag).

Jag skulle föredra att moderera Skola/Jobb, Data/It samt Vetenskap/Filosofi. Jag har ett stort dataintresse och har hyfsat koll på de flesta skolämnena, så kan hjälpa till direkt med frågor där. Jag programmerar och har jobbat lite som webdesigner, så data/it är mitt naturliga habitat. Vetenskap och filosofi är ett stort intresse i allmänhet, då vetenskap generellt
är något som intresserar mig.

Som moderator kan jag förhoppningsvis bidra med kunskap, men jag är i grund och botten vetenskapsman så kritiskt tänkande i balans med öppet sinne tror jag är
en bra förutsättning för att kunna moderera diskussioner så att de är givande.

Jag ser ungdomar.se som ett bra ställe att göra reklam för vetenskapligt intresse och matematik, det är trevligt att hjälpa människor och att bidra med ett intresse till mitt område.
Att slå hål på (falska) fördomar är ju något som leder till en bättre värld, anser jag.

Jag har varit med på ungdomar.se sedan det låg på ungdomsmottagningen.se, (fast har haft aliaset Turing och Paxinum tidigare), så lång erfarenhet av siten är antagligen ett plus.
Erik Nalén kan annars säkert lägga in ett gott ord om mig.

Mvh Per A


   
Citera
Åtta

Tråden raderad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera