Okej, jag är fett confused. Det finns en kille, vi kallar honom Anton. Vi har skrivit med varandra varje dag i snart ett år nu och träffats 2 gånger, då senaste gånger var för ca 1 månad sedan. Vi har alltid haft en ”vänskaps-relation” men nu har jag börjat tveka... Jag kan ge exempel. Härom dagen skrev Anton att han ville låna ut sin finaste hoodie till mig och även ge mig en annan. En annan tjej som han skriver med har tjatat på honom jättelänge om att få en hoodie men nu säger han att hon inte ska få någon eftersom han ska ge till mig. Dessutom ville han att jag skulle gå och lägga mig tidigt härom dagen eftersom jag bara sovit 3 h natten innan. Han klagade på mig riktigt mycket och sa att han bryr sig om mig. Han brukar även vara uppe sent för att skriva med mig. Någon dag skrev vi med varandra till kl 3 på en vardag. När jag mår dåligt över något skriver han alltid: ”säg till om jag kan göra något”. Och en dag satt han uppe till kl 1 på natten och skrev om ryska revolutionen till mig eftersom jag hade prov dagen efter och var fett osäker. Han brukar även säga att min röst är gullig. Men det som gör mig förvirrad är att han skriver med såå många andra tjejer, är han likadan mot alla? Jag har ingen aning! Så, vad tror ni? Gillar han mig eller är man såhär mot sina kompisar också?
Det känns som att du kanske är lite speciell för honom och att han inte är så mot alla. För man ligger ju inte uppe sent på en vardag för någon man inte bryr sig om.
Men du kan ju alltid fråga om han skriver lika mycket och bryr sig lika mycket om någon annan som dig. Kanske en konstig fråga men det är lättast.
Skulle underlätta att fråga, men vågar inte då jag inte vet om vi är mer än vänner eller inte