Det ända jag undrar är bara om denna killen är interesserad av mig. (Jag vet att ni inte kan veta det men om nån är proffsigare än jag så dela gärna med dig!). Jag har märkt att en kille tittar på mig varje gång jag går förbi honom. Och jag tittar tillbaka och ler så ler han men när jag vänder bort blicken ser jag ändå att han fortfarande kollar. Vi har känt varandra innan men sen bytte han skola och nu går vi på samma skola igen men inte i samma klass. Han hälsar och frågar en del grejer ibland, men mest lite skämtsamt oftast tycker jag.
sen har jag en annan kille som jag trott gillade min kompis. När vi har gått förbi har han reagerat på hennes röst när vi går förbi och tittat på henne. Men nu börjar jag tro att jag trott fel hela tiden! Han kanske gillar mig? Är det min röst han reagerar på? Och mig han tittar på? Vi känner inte varandra sen innan men när jag har mött honom själv i korridoren har han sagt hej och blinkat med ögat åt mig?
Fråga dig själv följande.
Fungerar ni i detta?
1. Känslomässigt - kan ni tala om djupa saker ihop?
2. intellektuellt - har ni gemensamma intressen?
3. Andligt, delar ni moral, drömmar, framtidsvisoner och är ni grundade?
Jag uppmuntrar dig syster att se logiskt på det hela.
Jag ser på en romantisk relation som om en affärs ide, vad har du att erbjuda honom?
Vad har han att erbjuda dig?
Fråga honom, testa honom, se om han är en som delar dina visioner, OM inte så lyssna på detta: Ni kommer att bli så som två oxar som plöjar med ojämnt fördelad vikt på axlarna:
Ena går långsamt, andra går snabbt.
Hur ska dessa plöja ett fält?
Känslomässigt och intellektuelt är inget större problem, det går att växa in i samma intressen och att kunna prata djupt med varann.
Men andligt är en annan femma, det tar långa hårda lektioner att ändra sig andligt.
Mitt råd till dig syster är detta: Agera inte på en känsla, utan tänk logiskt!
Är han en bra investering för dig, känslomässigt och tidsmässigt?
Ta reda på detta igenom att samtala med honom.
Fråga honom vad han har för intressen, hur han ser på saker och ting och testa honom emot en väl grundad standard.
Strävar han efter att ha fasta principer, veta vad rätt och fel är, vill han bygga ett liv som han kan bjuda in dig till?
Vidare vill jag råda dig att fråga honom vad han planerar att jobba med, vad är hans affärs ideer för framtiden, vill han bli en karl som kan ge en kvinna det hon behöver NÄMNLIGEN FÖLJANDE: 2 lyssnande öron, ömhet, vill han säga till sin hustru var dag "Jag älskar dig"
varje dag tio gånger om dagen, du behöver en som är villig att uppoffra sig själv för din skull och denne borde förvänta sig att du ska uppoffra dig för honom.
OKEJ DET HÄR BLEV DEEP men vi kan gå ännu mer deep om du vill syster, poängen är den: Om han inte strävar efter att bli så som en man så kommer han vara problem för dig i ditt liv, inte en lösning.
Så gå inte på känslan, titta logiskt på det hela, är det en värd investering för dig?
Omöjligt att säga, men det skulle kunna vara ett tecken. Oavsett, om du är intresserad av honom är det väl bara att försöka ta kontakt