Aviseringar
Rensa alla

Gjorde jag rätt?


Ämnesstartare

För snart tre månader sedan blev jag dumpad av en kille. Då hade vi vart tillsammans i nästan lika lång tid. Han hade lovat att om det inte funkade skulle vi fortsätta vara vänner, för jag var orolig för att förlora honom som vän om vi blev ihop. När han sedan dumpade mig sa han att han fortfarande skulle finnas där för mig, men inte på samma sätt. Jag fick ingen förklaring till varför han dumpade mig, dock. Efter det har vi inte pratat, han har undvikit mig och inte alls betett sig som om vi skulle vara vänner. Det har fått mig att må dåligt, och jag har hela tiden gått runt och hatat mig själv för att jag inte kunde få honom att stanna. Jag har undrat vad det var för fel på mig och mått skit. Så för några dagar sen fick jag nog och skrev till honom att jag inte tänkte lägga skulden på mig längre. Jag vet inte vad jag förväntade mig, kanske ett förlåt eller en förklaring eller något. Men istället svarar han "är du på riktigt dum i huvudet?" och blockar mig sen på alla sociala medier. Jag kan inte längre komma i kontakt med honom, och eftersom han undviker mig irl kan jag inte prata med honom heller. Jag fattar inte vad han menar och undrar nu om jag verkligen gjorde rätt som skrev till honom? 


   
Citera
Exinon

Kan du själv komma på något som du har gjort för att han ska ha gjort slut?


   
SvaraCitera

Du gjorde rätt


   
SvaraCitera

Jag tycker du gjorde rätt, han är bara omogen, det är bara att strunta i honom att gå vidare. Du har förmodligen inte gjort något fel alls utan det blev bara att aburt slut sen har han inte orkat eller kanske riktigt velat ha kontakt med dig.
Jag hade en flickvän som jag gjorde slut med på sms, ag borde ha sagt varför det inte funkade som när hon inte berättar vad hon vill i present och så bjuder hon inte ens in mig, jag kan ju inte bara åka till henne. Sen kände jag inte för att bjuda in henne på min födelsedag och några dagar senare gjorde jag slut. Det var inte allt, vi träffades typ varje/varannan helg, vi hade lite olika intressen och så ahh.


   
SvaraCitera

Konstatera att människor är konstiga och undvik sedan kontakt med dem. Då slipper du ställa dumma frågor på internet.


   
SvaraCitera