Aviseringar
Rensa alla

GLAD 11 SEPTEMBER


Ämnesstartare

Diamond:

Jag tycker inte som dig ibland. Bara för det så bemöter jag inte dina inlägg med "skräp"-attityder. Däri ligger skillnaden.

Du får "tycka" vad du vill. Men just i detta fallet är det inte en fråga om tycka, utan om kvalitén på det du skriver. 1 600 000 är inte kvalité när verkligheten ligger runt 100 000. Därav, skräpinlägg.

Diamond:

Där bemöts deras argument och idéer med hårdare ord, inte nödvändigtvis provocerande även om det givetvis finns förespråkare för partier som kläcker ur sig lika provocerande kommentarer

Jag tycker väldigt mycket av det som sägs i partiledardebatter är provocerande pikar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Därav, skräpinlägg.

Men återigen, kära du, din attityd. Jag tog citatet i syfte om den underliggande meningen. Inte i en tanke i vilken kvalité du tycker att den ska hålla.

Marmoth:

Jag tycker väldigt mycket av det som sägs i partiledardebatter är provocerande pikar.

Det tycker inte jag. De säger mest att en idé är dålig men jag har aldrig hört någon säga något "kommunistargument" mot Ohly i någon debatt, likväl som jag inte hört någon dra något "liberalargument" mot Maud i en debatt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond:

Men återigen, kära du, din attityd.

Men återigen, kära lilla du, lägg av med att vara så jävla känslig.

Diamond:

Jag tog citatet i syfte om den underliggande meningen. Inte i en tanke i vilken kvalité du tycker att den ska hålla.

Men vet du vad? "Kvalitén" på ditt inlägg bidrog till att din "underliggande mening" inte förmedlades. Det tål att tänkas på till nästa gång du tänker skriva en "underliggande mening" på ett internetforum.

Diamond:

Det tycker inte jag.

Förvånande må jag säga. (Konstaterande, inte provocerande)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Men återigen, kära lilla du, lägg av med att vara så jävla känslig.

Och återigen, det är inte relevant för diskussionen.

Marmoth:

Det tål att tänkas på till nästa gång du tänker skriva en "underliggande mening" på ett internetforum.

Så jag ska modifiera de citat jag fritt hämtar efter dina önskemål. Nåja, liberalers yttrandefrihet till sitt maximum.

Marmoth:

Förvånande må jag säga.

Ja, du är ju tvungen att konstant påpeka hur rätt och fel alla hela tiden har. Inte förvånande, må jag säga. Om du tycker dagens debattklimat är provocerande så är det möjligtvis på ungdomsförbundens debattsidor, men jag betvivlar att samma ton hålls på SvD och DN. Ingen uppskattar provokationer, förutom möjligen du och några Flashbackare.

Nu lämnar jag diskussionen om du vill veta, så nu får du återigen en möjlighet att sprida vilken skit du vill i inläggen efteråt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond:

De säger mest att en idé är dålig men jag har aldrig hört någon säga något "kommunistargument" mot Ohly i någon debatt

Vet inte om du syftar på just partiledardebatt, men:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond:

Och återigen, det är inte relevant för diskussionen.

Det är väldigt relevant eftersom att det är din känslighet som har fört diskussionen till där den är.

Diamond:

Så jag ska modifiera de citat jag fritt hämtar efter dina önskemål. Nåja, liberalers yttrandefrihet till sitt maximum.

För det första måste du ha med citatets författare om det ska räknas som ett riktigt citat.

För det andra hade du helt enkelt kunnat rätta citatets faktafel och gjort om det till ett eget citat. Eller du postar hellre felaktiga citat?

Diamond:

Ja, du är ju tvungen att konstant påpeka hur rätt och fel alla hela tiden har.

Är du virrig eller? Jag förmedlade att jag tyckte det var förvånande att "känsliga du" inte anser att vanliga partidebatter generellt sett är ganska provocerande. Inte vad som var rätt eller fel...[zzz]

Diamond:

Ingen uppskattar provokationer, förutom möjligen du

Ingen uppfattar allt som skrivs mot en själv som provokationer, förutom möjligen du.


   
SvaraCitera