i lördags glömde jag ta p-piller på morgonen så jag tog det framåt kvällen vid 7 när jag kom på det. Jag hade sex dagen innan och nu två dagar efter. Jag är så himla orolig över att jag kan ha blivit gravid. Är det någon fara när jag tog precis på gränsen efter 12 timmar eller är det mer som en rekommenderad tid eller vad man ska säga? Tacksam för svar 🙂
Hej!
Jag tycker att du ska köpa ett grav-test imorgon och sedan ta det på tisdag morgon då "urinet är som bäst". Förra sommaren missade jag ett p-piller och tog det vid ett senare tillfälle under samma dag men var inte smart nog och det slutade med att jag fick göra en abort i v.15.+3 och jag lovar att det vill ingen människa göra mot sig själv eller sitt "barn".. Hemsk upplevelse! Men man har bara sig själv att skylla.. så spring till närmsta apotek för att vara på den säkra sidan.. Kram på dig!
unintelligible:
Är det någon fara när jag tog precis på gränsen efter 12 timmar eller är det mer som en rekommenderad tid eller vad man ska säga
det kan nog vara lite på gränsen, köp ett dagen efter piller så det blir säkert. om det är för sent, så testa dig!