Undrar bara, Jag började med p-piller för några veckor sedan då jag hade mens. Har börjat känna mig illmående, ömma bröst, dåligt humör osv. Har slarvat lite med tiden och så men vet inte om det har någon betydelse när man tar noveletta?Kan jag vara gravid eller är det bara biverkningar av p-pillrena ? :S
Neovletta ska man väll ta en per dag iaf, spelar ingen roll tidpunkt, har du tagit en per dag? Illamående och ömma bröst är vanliga tecken i tidig graviditet så jag tycker du ska göra ett test. Kan vara biverkningar, läs i bruksanvisningar om de är nämnda.
Vanliga:
(förekommer hos fler än 1 av 100 användare): Viktökning, huvudvärk, nedstämdhet, humörförändringar, minskad sexuell lust, illamående, magsmärta, bröstsmärtor, bröstspänningar och blödningar.
trettiotre:
biverkningar av p-pillrena
Jag fick massa sådana biverkningar i en månad när jag börjat med mina, dom försvann sedan.
Jag fick symtom på graviditet en gång när jag hade glömt att ta dom varje dag under en period för något år sedan, vilket antagligen berodde på att hormonerna då hamnade ur balans.
Det är antagligen bara biverkningar. Men köp ett graviditetstest om du är orolig, eller gå till ungdomsmottagningen där de gör ett gratis.
Jag jag ska nog gå och kolla mig så jag är säker, men känner mig lite lugnad iaf 🙂 tack för svaren ! 🙂