Aviseringar
Rensa alla

Gravid?


littlef:

eftersom handduken så förjävlig ut så tänkte jag ändå att jag skulle typ hänga upp den,

eftersom handduken var så smutsig och jävlig så tycket du att den hörde hemma på kroken istället för i tvättkorgen?????


   
SvaraCitera
FTH039

littlef:

Vad menar du? Att det inte går eller?

Jag menar att det inte kommer bli barn. Troligtvis är det för att sperman måste komma betydligt starkare och längre in än vad den gör av några potentiella spermfingrar.


   
SvaraCitera

FTH039:

Troligtvis är det för att sperman måste komma betydligt starkare och längre in än vad den gör av några potentiella spermfingrar.

Har ingenting med styrkan att göra då spermier kan simma själva


   
SvaraCitera
Tyrael

littlef:

Hej, om man runkar och sedan torkar upp det med en handduk,sedan om en kvinna tvättar händerna och sedan torkar sig på handduken och sedan pullar sig själv, kan hon bli gravid då?

Ja, det är inte svårare än att googla, kid.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Ja, det är inte svårare än att googla, kid.

Fast de där resultaten handlar ju inte om samma situation som denna. Här handlade det ju om någon som torkat sig på en handduk det finns sperma på, inte att någon t.ex. kommit på ens hand. [crazy]

Spermier överlever inte länge utanför kroppen, så risken torde var otroligt minimal när det är så många "överföringar" eller vad man ska kalla det. Hamnar sperma direkt på huden t.ex. så dör spermierna när sädesvätskan torkat, enligt RFSU.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Fast de där resultaten handlar ju inte om samma situation som denna. Här handlade det ju om någon som torkat sig på en handduk det finns sperma på, inte att någon t.ex. kommit på ens hand. Spermier överlever inte länge utanför kroppen, så risken torde var minimal när det är så många "överföringar" eller vad man ska kalla det. Hamnar sperma direkt på huden t.ex. så dör spermierna när sädesvätskan torkat, enligt RFSU.

Exakt, tack så mycket äntligen fick man ett bra jävla svar :D!


   
SvaraCitera
Tyrael

Capture:

Fast de där resultaten handlar ju inte om samma situation som denna. Här handlade det ju om någon som torkat sig på en handduk det finns sperma på, inte att någon t.ex. kommit på ens hand. [crazy]

"de där resultaten" var allt från på fingrarna och in, till torkat, taget på och sedan in...

Tyvärr kunde TS inte ta svaret som det är, utan väntade tills han fick det svar som tillfredsställde honom och gav honom det svar (ja/nej) som han ville ha [smile]


   
SvaraCitera
FTH039

isola:

Har ingenting med styrkan att göra då spermier kan simma själva

Det är sant. I detta fall när dessa handduksspermier kommer in en liten bit i vaginan kommer det dock fortfarande inte bli något barn. Spermierna, som lär vara väldigt få, kommer inte orka ta sig till lille ägg. Ska vi slå vad? 100 kr på inte barn. Var med om du vill.


   
SvaraCitera

Du måste typ...skuta på handuken, slänga din den i fittan på kvinnan och pulla skiten ur henne. Sperma dör på några sekunder ute i det kalla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

"de där resultaten" var allt från på fingrarna och in, till torkat, taget på och sedan in...Tyvärr kunde TS inte ta svaret som det är, utan väntade tills han fick det svar som tillfredsställde honom och gav honom det svar (ja/nej) som han ville ha

Mjo, fast inte EXAKT som denna situation efter som den är rätt extrem 😛


   
SvaraCitera

Tror nog inte det hörrudurru.


   
SvaraCitera
Tyrael

Jack.O:

Sperma dör på några sekunder ute i det kall

Källa?


   
SvaraCitera

Tyrael:

Källa?

Min källa blev bortagen.

http://www.smp.se/ung/hur-lange-kan-sperma-overleva/


   
SvaraCitera
Tyrael

Jack.O:

Min källa blev bortagen.

http://www.smp.se/ung/hur-lange-kan-sperma-overleva/

Du tror inte att en anledning till det kan vara felaktig påstående?


   
SvaraCitera

Tyrael:

Du tror inte att en anledning till det kan vara felaktig påstående?

SMP är en trovärdig hemsida om du frågar mig. Sedan så överdrev jag med sekunder men menade att det tar inte lång tid för dem att dö ;p


   
SvaraCitera