Aviseringar
Rensa alla

Gruppintervju och dess frågor


Xhatoz
Ämnesstartare

Hej,
Ska på gruppintervju imorgon och vad jag förstått (genom bekanta och andra personer) så kommer dessa frågor troligtvis att ställas:
- Vad är dålig service för dig? Nämn ett tillfälle du fick dålig service och hur dom skulle kunna göra de bättre.
- Vad är bra bemötande och service enligt dig?

Vilka mer frågor kan komma och vad skulle ni svarat på dessa två frågorna? Tack.


   
Citera

Vad är en gruppintervju? Sitter man i grupp med andra arbetssökande då? 

Om ja, se till att ställa de andra till svars och väcka debatter etc, kanske vilseleda dem lite försiktigt så de ger underliga svar etc. På ett charmigt vis förstås, var glad. Uppvisa inga negativa känslor. 

Det kommer gå fint, tänk positivt! Cool


   
SvaraCitera
Xhatoz
Ämnesstartare

S3ON:
Vad är en gruppintervju? Sitter man i grupp med andra arbetssökande då? 

Ja precis, i detta fallet ska vi vara 70 personer!! Låter jätte mycket tycker jag. Tardig


   
SvaraCitera

Xhatoz: 70 personer!!

Haha oj! Som i en föreläsningssal eller aula då eller? Galen 


   
SvaraCitera
Xhatoz
Ämnesstartare

S3ON:

Haha oj! Som i en föreläsningssal eller aula då eller? Galen 

Vi ska faktiskt samlas på ett hotell, så antagligen i en föreläsningssal där 🙂


   
SvaraCitera

Xhatoz:

Vi ska faktiskt samlas på ett hotell, så antagligen i en föreläsningssal där 🙂

Well, all lycka till dig! 


   
SvaraCitera

Xhatoz
- Vad är dålig service för dig? Nämn ett tillfälle du fick dålig service och hur dom skulle kunna göra de bättre.
När man får ett kaffemuggslock på sin cola på donken (FICK DET EN GÅNG)
- Vad är bra bemötande och service enligt dig?
När man får ett riktigt lock till drickan Rullar ögonen


   
SvaraCitera

- Vad är bra bemötande och service enligt dig?
När man som gäst eller kund blir bemött utav vänligt beteende i ärlig mening samtidigt får sin önskan uppfylld. Gästen har en förväntan inför xxxx. Förväntan skall bli positiv som gästen ser det. Även helst överträffa gästens förväntningar. Brukas göra med de enklaste, som en godisbit med internetleverans, choklad på hotellrummet, musik i hissen... men även med sin egna personlighet leverera en så bra upplevelse som möjligt för/åt gästen.

- Vad är dålig service för dig?
När förväntningarna (som ovan), blir rubbade, som sämre kvalité på mat, oförväntat lång väntetid, trasig möblering och tallrikar eller om man inte känner sig allmänt fullständigt välkommen.
Vet inte vad det rör sig om för arbete, men svara på det sätt som du anser.

Nämn ett tillfälle du fick dålig service och hur dom skulle kunna göra de bättre.
...


   
SvaraCitera