Notifications
Clear all

Gud finns!

löl

53640fa12562c628513d932b6217d390.jpg

ReplyQuote

Gibbs:

Jag tänkte mer på när pappret uppfanns överhuvudtaget jag kanske skulle ha ränkat 500år bakåt ist för 500frammåt?

papper ja, men det fanns annat att skriva på långt innan det ;D

ReplyQuote

maryamarfaoui:

till alla ni som tror att gud inte finns pga "om gud fanns skulle väl inte krig och allt annat dåligt finnas"

Du har missförstått argumentet. Argumentet är att ifall Gud är allsmäktig, allvetande och enbart god så uppstår en paradox ifall ondska existerar.

Bevisbördan för Guds existens ligger för övrigt på de troende - Det funkar inte att såga ett kontra-argument och tro att problemet är löst. Vad har du för argument för att Gud existerar, så som du proklamerar i din trådtitel?

maryamarfaoui:

det är inte gud som skapade kriget, det va människorna.

Semantisk diskussion; Gud har skapat människan. Även fast han visste att människorna skulle kriga, samt hade makten att påverka detta när han skapade människan, så sket han i det. Att avsäga sig ansvar för att man gör något indirekt är nonsens (t.ex. "Det var inte jag som sköt honom, det var pistolen").

maryamarfaoui:

sånt visste man ju inte då koranen gjorde debut

Svammel.

maryamarfaoui:

vart kom big bang ifrån då?

Den "kom" inte ifrån någonstans, det har alltid existerat, vilket inte heller är en självmotsägelse (till skillnad från att säga att det fanns en pseudo-fysisk, intelligent skapare -innan- något existerade). Du blandar äpplen och päron.

maryamarfaoui:

två frågor utan svar, det därför VI väljer själva vad vi vill tro och va som känns rätt [smile]

*facepalm*

krasch:

Om Gud funnits hade vi sluppit texter utan styckeindelning.

[love]

ReplyQuote

Ok men om nu Gud inte kan påverka mitt liv eller någon annans behöver jag ju inte bry mig, han kan ju inte straffa mig på jorden. Om han gör det så är han sämst och sadist, finns de som behöver Guds hjälp och det är viktigare.
Om han vill hjälpa men inte kan så är han inte allsmäktig.
Om han inte vill hjälpa är han inte god.

ReplyQuote
SLCD
 SLCD

maryamarfaoui:

för gris är ett av de smutsiga djuren i världen och den kan medföra sjuk dommar, sånt visste man ju inte då

Hur tänkte du nu?

ReplyQuote
Topic starter

krasch:

Varför ska vi då ha regler om när och hur man får ha sex, vilka rusdrycker man får ta etc?

för att gud ska kunna se vem som följer dom eller inte.

ReplyQuote
Topic starter

Cornucopia:

Svammel

din åsikt ja

ReplyQuote
Topic starter

fan va meningslöst de här är, jag skapar en tråd om gud och sen blire kaos. my bad ja vet, men om ni inte tror på gud behöer ni inte hacka ner på mej. gå o leta efter "meningen med livet" någon annanstans..

ReplyQuote

maryamarfaoui:

din åsikt ja

Också ett sätt att bemöta argument. Lite konstigt att starta en tråd med kritik om du inte vill diskutera.

ReplyQuote

maryamarfaoui:

om ni inte tror på gud behöer ni inte hacka ner på mej. gå o leta efter "meningen med livet" någon annanstans..

Du får ju räkna med diskussion om du startar en tråd om Gud. :S

ReplyQuote
Topic starter

haha jag va på diskutera-humör då, men nu de fett icke latch, ska ta bor tråden o de här kontot, jävligt no life, men aah ha så kul me att argumentera med trång synta jävlar[bigsmile]

ReplyQuote