JejeX:
Som trådskaparen.
Jag kan ganska mycket. Om du vill ha hjälp kan du få min MSN. Eller?. Eftersom trådskaparn inte vet alls, så kan vilken hjälp som helst vara hjälpsam. Jag visste redan i 7:an typ, så jag kan mina grejer.
Vileda:
Jag kan ganska mycket. Om du vill ha hjälp kan du få min MSN. Eller?. Eftersom trådskaparn inte vet alls, så kan vilken hjälp som helst vara hjälpsam. Jag visste redan i 7:an typ, så jag kan mina grejer.
Jag tror jag behöver tänka på det själv, men tack ändå.
Har nu inte fått gymnasieguiden? Katalogen. Det är den bästa hjälpen man kan få. Där finns alltifrån test - vilken linje som skulle passa dig till skolor över hela sverige. På sidorna 10-11 finns en exakt beskrivning på hur ni ska gå till väga. Kan inte bli enklare.
Här ska du få det bästa tipset någonsin.
Sök in på den linjen som du anser är lättast. Se till att få så höga betyg som möjligt. När du sen har bestämt dig för vad du vill bli läser du in de eventuella ämnen som behövs för behörighet till den utbildningen.
Har man höga betyg i slutbetyget är det ju lättare att bli det man vill. För att ha behörighet behövs bara G.
Jag hade lätt kunnat få 20,0 om jag hade kommit på denna idén innan gymnasiet.
Weebl:
Jag hade lätt kunnat få 20,0 om jag hade kommit på denna idén innan gymnasiet.
Men lär man sig något? Nej. Jag tänkte precis likadant som dig när jag skulle söka till gymnasiet. Slutade med att jag bytade skola och sedan var inte den heller bra så jag hoppade av. Ska söka om till nästa år nu istället. Hur som helst är det en massa flum på de skolorna och det är inte värt det. Men visst 20.0 låter lockande, men det går att fixa på de mer ambitösa skolorna också om man bara vill. Som sagt; det är inte värt det.
Men det är fan så mycket lättare att få 20,0 på andra linjer än NV. NV måste fan vara den sämsta linjen. Och jag lärde mig inget där heller...
Weebl:
Men det är fan så mycket lättare att få 20,0 på andra linjer än NV. NV måste fan vara den sämsta linjen. Och jag lärde mig inget där heller...
Lär dig citera
Men ja, NV kanske inte är ngn bra idé då. Det kan stämma. Jag tänkte mer på skolor. Är ju stor skillnad på om man går te.x SP på en bra eller dålig skola. Den skolan jag gick på sög, jag var typ den enda ambitiösa eleven och läranrna jämför ju osv. Plus att det var jätteslappt så jag hade kunnat gå ut med riktigt bra betyg därifrån. Men jag hade inte lärt mig någonting och fått plugga massa hemma iom att man inte kunde ta till sig det som sades på lektionerna pga störiga elever. Så en linje som SP är i alla fall bättre att läsa på en seriös skola så man lär sig någonting.
Vileda:
du var väl inte seriös?
Ja
Vileda:
du var väl inte seriös?
Ja
Tråden låst på grund av inaktivitet