Notifications
Clear all

Gymnasievalet 2011

Topic starter

Vill du ha en väldigt liten skola med hälften bra och hälften usla lärare rekommenderar jag Klara Södra gymnasium.
Vill du gå i en lite bättre och seriösare skola rekommenderar jag inte Klara Södra gymnasium.

ReplyQuote
Topic starter

kennyman:

lugnt / kram kraaaaaam [rolleyes]

Tihi, fniss [blush]

ReplyQuote
Topic starter

sötnos:

Vill du ha en väldigt liten skola med hälften bra och hälften usla lärare rekommenderar jag Klara Södra gymnasium.
Vill du gå i en lite bättre och seriösare skola rekommenderar jag inte Klara Södra gymnasium.

[love]

ReplyQuote
Topic starter

Naturbarnet:

Tihi, fniss [blush]

[bigsmile]

ReplyQuote
Topic starter

Har en bekant som går sam-ekonomi på Kärrtorp! Hon tycker utbildningen varit grymt lärorikt, särskilt nu när de alla står för det slutgiltiga testet och ska få pröva sina vingar med att att starta sitt egna företag! Värt ett kik tycker jag!

ReplyQuote
Topic starter

lussebullar:

Vad var intagningspoängen för "bc-linjen"?[smile]

update:
i och med nya gymnasiereglerna så kommer bc-linjen (business creatives) att delas upp i två;
sam/media och ek/ek

dock arbetar vi väldigt mycket med datorer osv och kommer väva ihop allt så oavsett vilken linje du går så kommer du få en utbildning som fokuserar väldigt mycket på både media och entreprenörskap.
Det är liksom det hela skolan handlar om!

Förra året låg medianen på BC-programmet på 280p och sista intagna var på 250p. Dock är det omöjligt att säga hur det kommer bli nu eftersom två helt nya linjer kommer bildas.

Men YBC har öppet hus den 19 januari, för mer information kan du kolla hemsidan ybc-nacka.se eller våran fb-page ybc - young business creatives.

Vet inte om det räknas som reklam det där sista, isf får väl någon mod ändra... jaaao.

ReplyQuote
chiq
 chiq

Jag funderar på Kärrtorp samsam eller sam-media! Verkar sådär awesome lagom-aktigt, med ca 1000 elever = nice. Åh vill gå i en kommunal skola x)

ReplyQuote