jag vet inte vad jag ska ta mig till!!!!!
har INGEN ANING vad jag ska välja för linje/gymnasium..
vet inte riktigt vart jag ska vända mig eftersom att SYV inte alls hjälper mig med att hitta rätt linje...
är det BARA om man pluggar samhäll som man kan bli "vad som helst" på ? alltså är det bara sammhäll som är en väldigt bred linje som inte är precis inriktat på något speciellt? behöver hjälp
elinsimonsson:
är det BARA om man pluggar samhäll som man kan bli "vad som helst" på
HAHAHAHHAHAHA LOL
Efter samhäll hamnar du på Donken.
Skoja.
Naturvetenskap är bredare.
tkr du borde gå inriktning skateboard
"Går Naturkunskap, med inriktning Skate- och Wakeboard"
Hardcore
Bakåtvänd kepa och linne nästa.
Tänk efter vad du tycker är roligt. De tre åren blir enklare då
Samhälls linjen xD
Nej men Samhälle linjen, enligt vad jag vet och känner en massa människor, leder bara till arbetslöshet.
Ta teknik eller naturvetenskap? Som jag sa till någon i en annan tråd så lyckades min storebror, efter teknik, läsa vidare i högskolan.
Du kan gå på BST i Arjeplog, det är väldigt bred linje som du kan bli vad som helst efter du har pluggat där, då det är högskoleförberedande. Tycker du ska kolla!!
elinsimonsson:
är det BARA om man pluggar samhäll som man kan bli "vad som helst" på ?
Mjaaa men om du t.ex vill ut på sjön (jobba på båt alltså) så kommer du högst troligen bli mobbad och utskrattad eftersom du inte vet ett skit om det som bör vetas när du går befälshögskola.
Välj något du tycker verkar kul, något du är intresserad av.
Om du inte hittar något program som du fastnar för är det väll smartast att välja ett "högskoleförberedande program", då får du behörighet att läsa vidare sen, när du kommer på vad du vill göra
Kokoo:
Välj något du tycker verkar kul, något du är intresserad av.
tycker jag ej, för man har ofta olika intressen gymnasie och efter
tycker att man ska satsa på samhäll eller natur, ger sådan bredd och man slipper komplettera på komvux för att kunna söka till utbildningen man vill
skulle jag ha gjort om jag var lounge 15 år igen
Teknik är en bra bred linje.