Aviseringar
Rensa alla

HALLÅÅÅ

isola:

men det kanske går bättre när man väl sätter igång!

Jag tycker om att laga paj iaf. Det tar inte särskilt lång tid heller. BAra att rulla ihop degen och kasta i lite vad man har hemma typ. Jättebra kylskåpsrensning om man inte orkar/kan handla mat.

SvaraCitera
Ämnesstartare

AndreasTheCaptain:

Jag tycker om att laga paj iaf. Det tar inte särskilt lång tid heller. BAra att rulla ihop degen och kasta i lite vad man har hemma typ. Jättebra kylskåpsrensning om man inte orkar/kan handla mat.

Åhå! Vad brukar du göra för pajer? Ambitiöst med egen paj.

SvaraCitera

isola:

Åhå! Vad brukar du göra för pajer? Ambitiöst med egen paj.

Min favorit just nu ä kycklingpaj med paprika, mango chutney och chili. Till det brukar jag göra hemmagjord aioli.
Annars brukar jag variera mellan ost- och skinkpaj, västerbottenspaj eller korvpaj. pajlagning in my place brukar dock oftast vara "kasta i vad jag kan rota fram i kylen, så jag slipper köpa ny mat" Blir därförm lite udda blandningar ibland[blush]

SvaraCitera
Ämnesstartare

AndreasTheCaptain:

Min favorit just nu ä kycklingpaj med paprika, mango chutney och chili. Till det brukar jag göra hemmagjord aioli.

Låter väldigt husligt!

SvaraCitera

isola:

Låter väldigt husligt!

Och gott, brukar alltid gå åt i ett nafs!

SvaraCitera
Ämnesstartare

AndreasTheCaptain:

Och gott, brukar alltid gå åt i ett nafs!

Vill ha ett utförligt recept på någon paj någon gång! Så kan jag stoltsera med den på någon bjudning. Om någon vill komma [sad]
Vill bjuda alla fina umare.

SvaraCitera

har just varit och köpt svindyra flärpar så nu ska jag flärpa (är det ett verb) hela natten lång![rolleyes]

SvaraCitera
Ämnesstartare

sannerligen:

har just varit och köpt svindyra flärpar så nu ska jag flärpa (är det ett verb) hela natten lång![rolleyes]

varför har du köpt sådana?

SvaraCitera

isola:

varför har du köpt sådana?

för att hitta i den högt ärade lagboken [surprised]

SvaraCitera
Ämnesstartare

sannerligen:

för att hitta i den högt ärade lagboken [surprised]

aha jag trodde att du menade sådana där man blåser i

SvaraCitera

isola:

aha jag trodde att du menade sådana där man blåser i

vad är det för flärpar? [surprised]

SvaraCitera
Ämnesstartare

sannerligen:

vad är det för flärpar? [surprised]

Kallas nog också ormblåsare

SvaraCitera

isola:

Vill ha ett utförligt recept på någon paj någon gång!

PM kommer snarast möjligt, såfort jag orkat leta igenom receptpärmen vill säga. Kan ta ett tag pga lat 🙁

isola:

å kan jag stoltsera med den på någon bjudning. Om någon vill komma
Vill bjuda alla fina umare.

Åh ja så får jag en massa cred för pajen plus att vi kan ha såndäringa dämpad belysning och paj fint upplagd på fat. Så att alla UMare kan ta del av ditt fina värdineskap osv!

SvaraCitera
Ämnesstartare

AndreasTheCaptain:

Åh ja så får jag en massa cred för pajen plus att vi kan ha såndäringa dämpad belysning och paj fint upplagd på fat. Så att alla UMare kan ta del av ditt fina värdineskap osv!

jaaaaa [party][party]

SvaraCitera