Ni som har haft halsfluss, behöver eran hjälp. För några år sedan fick jag halsfluss å fick pencillin mot det, hade halsfluss flera gånger innan jag åkte in akut pga av att jag ej kunde andas. Har inga stora problem vid halsfluss men har haft det många gånger, får svårt å andas bara å ont i halsen. Har åkt på halsfluss idag då jag har två golfbollar i halsen å vita fläckar, innan jag ställer denna frågan till er så vill jag bara säga att jag har inte haft halsfluss på 3-4 år. Min pojkvän är orolig för att bli smittad å jag undrar, om man får det en gång, får man förstora halsmandlar å problem resten av livet då? Jag har levt med förstora halsmandlar ända sedan jag fick det första gången. Vill inte ge min pojkvän denna skiten.. behöver ej operera bort mina halsmandlar då jag inte har tillräckligt med problem. Hur många gånger har ni haft halsfluss?
halsfluss smittar inte så du behöver inte att vara orolig för att smitta din kille
linndda:
halsfluss smittar inte så du behöver inte att vara orolig för att smitta din kille
Halsfluss smittar som bara den.
PWr:
Halsfluss smittar som bara den.
Där har du delvis rätt för jag sökte på vårdguiden och fick följande svar.
Du kan bli smittad av halsfluss genom direktkontakt, till exempel när du tar någon i hand och därefter tar dig själv i ansiktet, eller om du kysser någon.
Om du har smittats av streptokocker brukar det ta två till fyra dagar från att du smittats tills de första symtomen visar sig.
Jag har haft halsfluss rätt så många gånger fast jag har aldrig smittat nån vad jag vet om