Notifications
Clear all

Han 15 jag 13=)

De flesta har redan sagt detta, men försök att ta det IRL istället. Annars låser ni er fast i internetsnacket och kommer inte våga göra mer än så, och du vill väl ändå ha en verklig relation med honom? Min kusin som är 14 hade en liknande grej med en kille som var 16, men det var bara via internet och sedan blev det inget mer med det, för hon vågade inte göra någonting i verkligheten. Det värsta som kan hända är att han inte hälsar tillbaks - men då har du i alla fall försökt.

Dessutom: ofta han INTE skulle hälsa tillbaks? Vilken vettig människa som helst hälsar automatiskt tillbaks. Så oroa dig inte!

ReplyQuote
Topic starter

Chibibbi:

Men tala med honom på skolan. Tror du får en bättre uppfattning om hur han är och om han är något av intresse om du lär känna honom IRL direkt. Annars får du kanske en bild av honom som är felaktig, så blir du besviken när/om han ej är som du trodde osv.

Kan jag inte göra båda? Alltså chatta & prata. Idag var han inloggad men jag vågar verkligen inte skriva till honom. Så blyg är jag, och sedan när jag skulle skriva hej hade han loggat ut. Tänk om han har tröttnat? Bara mitt fel isåfall ju.

retstickan:

det ska ju vara ett "i farten"-hej till en början 🙂

Haha, va vad menar du? I skolan alltså? [crazy]

Zymbaline:

Min kusin som är 14 hade en liknande grej med en kille som var 16, men det var bara via internet och sedan blev det inget mer med det, för hon vågade inte göra någonting i verkligheten. Det värsta som kan hända är att han inte hälsar tillbaks - men då har du i alla fall försökt.

Vet inte om det här är patetiskt men jag hade tänkt mig att träffas utanför skolan, och sedan så kommer det väl bara? ;s

ReplyQuote

bajsbulle98:

Kan jag inte göra båda? Alltså chatta & prata.

Absolut, men att lära känna honom irl är kanske mer givande?

bajsbulle98:

Tänk om han har tröttnat? Bara mitt fel isåfall ju

Ju längre du väntar desto större är chansen.

ReplyQuote

bajsbulle98:

Haha, va vad menar du? I skolan alltså?

aaa

ReplyQuote
Topic starter

Haha vet inte om någon läser denna tråden längre. ^^ Men i alla fall jag skrev till honom i fredags och han svarade. Verkar som att han är intresserad så nu vågar jag ! Tack för hjälpen everybody! [cheers][wink]

ReplyQuote

Hej, titta tillbaka på han o ge han en blink om du gillar han så han får bekräftelse att du har sätt han, pga kompisarna på skolan så kommer han inte göra nått större sak av det, lättare på facebook o chatta med han där för då kommer han kunna vara sig själv, ja börja att skriva hej;) sen fråga han om dagen varit bra för att lätta upp stämningen lite[crazy] sen får man se vad som händer,

jag hoppas det bästa för dej, ta mest kontakt på fb för i skolan blir det nog inte mer en att han bara tittar på dej, ja han tycker nog att du är väldigt snygg o söt, det är jag övertygad om att han tycker det.

Lycka till[bigsmile]

ReplyQuote