L Y S:
Ok, vad säger vården om orsaken och hur man löser det problemet? Vet du själv vad det är för känsla bakom låsningen: rädsla, ilska, sorg, skam eller något annat?
Ingen aning om vad vården säger.
Jag tror det mest är prestationsångest och rädsla, plus att eftersom jag inte pratat på så länge skulle det bli en stor grej om jag gjorde det nu liksom. Jag vet inte
Bananlåda: Ingen aning om vad vården säger.
Jag tror det mest är prestationsångest och rädsla, plus att eftersom jag inte pratat på så länge skulle det bli en stor grej om jag gjorde det nu liksom. Jag vet inte
Ok, jag hoppas att det löser sig på nått sätt. Det känns som att det borde finnas en metod som fungerar, kanske nått liknande man använder för att bota fobier.
L Y S:
Ok, jag hoppas att det löser sig på nått sätt. Det känns som att det borde finnas en metod som fungerar, kanske nått liknande man använder för att bota fobier.
Kanske det, lite annorlunda än en fobi bara. Får se hur de går
Bananlåda:
Ja asså, jag säger ju ord och meningar ibland utan att tänka. Men som sagt, så fort det är på beställning så tar det emot
Tourette
Dindoonuffin:
Läs vad du själv skrev.
Är du helt dum i huvet eller?
Jag gillar inte att prata engelska pga olika anledningar men ibland händer det ju att jag säger ett eller två ord utan att tänka, hur i helvete får du det till tourettes
Bananlåda:
Är du helt dum i huvet eller?
Jag gillar inte att prata engelska pga olika anledningar men ibland händer det ju att jag säger ett eller två ord utan att tänka, hur i helvete får du det till tourettes
Frågan är om inte du är det?
Du skrev:
Ja asså, jag säger ju ord och meningar ibland utan att tänka.
Dindoonuffin:
Frågan är om inte du är det?Du skrev:
Ja asså, jag säger ju ord och meningar ibland utan att tänka.
Varför är du så här igentligen, vad är det du har gått igenom som har fått dig att vilja vara allmänt kukig på internet. Det märks att du är en väldigt smart person igentligen men av någon anledning så måste du hålla på hela tiden, helt utan anledning oftast
Bananlåda: Kanske det, lite annorlunda än en fobi bara. Får se hur de går
Tror du att det hade varit lättare om din familj enbart hade haft svenska som modersmål? Alltså att du känner att du måste eller borde vara bra på engelska och att det skapar prestationsångest?
För övrigt, hur går det att läsa högt på engelska, är det samma spärr där?
L Y S:
Tror du att det hade varit lättare om din familj enbart hade haft svenska som modersmål? Alltså att du känner att du måste eller borde vara bra på engelska och att det skapar prestationsångest?För övrigt, hur går det att läsa högt på engelska, är det samma spärr där?
Asså kanske, det borde ha något med det att göra. Men jag förstår fortfarande inte varför, min bror och mina kusiner pratar alla hellre på engelska än svenska på födelsedagar o sånt.
Och nä det finns inget sätt, det enda är att jag ibland säger ord eller namn o sånt. Vilket jag har börjat göra liite mer oftare tror jag, men är det på beställning så går det inte
ta en promenad
gör nåt du tycker är kul
prata med nån du känner och litar på och berätta hur du känner
det är dem tipsen jag fått och dem hjälper mig iaf
Hej!
Jag vet hur det känns att ha panikattacker. CBD-olja är det som hjälpte mig väldigt mycket. Jag själv tar den starkast CBD oljan (40%). Du kan läsa mer om hur CBD kan hjälpa dig att hantera ångest här https://cbdfinola.se/cbd-olja-mot-stress-angest-och-depression-cbds-effekter-pa-mental-halsa/
Det finns olika varumärken i Sverige, så jag rekommenderar att prova något.
Allt gott,
Kamilla