Notifications
Clear all

Har bestämt mig

Topic starter

Hej

Idag förstog jag vilken falsk hemsk mörk tråkigt deprimerande värld vi lever i. Och i flera år har jag gått runt och funderat på om jag skall ta och avsluta mitt liv eller inte. Men nu så har jag bestämt mig. Funderade först på att gå till en öde skog och hänga mig med en nätverkskabel eftersom vi inte har något rep. Men nu så vet jag den bästa metoden för mig blir nog dränkning. Underbart det kommer bli att få dö i sin egen tystnad under vattnet och låta det vita skenet få komma fram. Dessutom slipper min mamma då undra vart jag tagit vägen någonstans. Orkar inte längre leva i ett samhälle som präglas av ens status. Man skall ha vänner och man skall ha släkt och man skall ha en flickvän. Och här i sverige så har vi ju denna förbannade jantelag och man skall helst inte få varken synas eller höras. Och alla skall vara som robotar och tänka och göra likadant. Och jag är ingen sån. Jag är inte ens en riktig människa som hör hemma på denna jord. Så alla ni som känner som jag inse och gå till handling. Det är ingen ide att leva i denna värld längre. Allt blir bara mörkare och mörkare och människor blir mer och mer undergivna och ensammare för var dag som går. Alla hör ju inte hemma här.

Topic starter

allt blir var du gör det till. alla normer och värderingar du tycker utgör samhället kan visa sig var felaktiga, för det finns människor av ALLA slag, och jag kan inte relatera till det du skriver.

personligen anser jag att jag kontrollen för jag kan sovra bland liksinnade och douchebag - o i vår ålder är dessa ännu en produkt av vad som hänt dem. inget mer.

istället för detta kan du göra något åt saken så färre går i dina potentiella fotsteg. om du ej kan rädda dig själv, försök rädda de andra.

ReplyQuote
Topic starter

guitaristheshit:

Det är ingen ide att leva i denna värld längre. Allt blir bara mörkare och mörkare och människor blir mer och mer undergivna och ensammare för var dag som går. Alla hör ju inte hemma här.

du verkar va en bra talare, starta en revolution eller nåt, ska jag göra om tio år om jag inte har ändrat attityd innan dess

ReplyQuote
Topic starter

guitaristheshit:

Man skall ha vänner och man skall ha släkt och man skall ha en flickvän.

Tänkt noga på det här med självmord?

Har du några vänner eller släktingar du kan prata med IRL. Du kan även prata med mig.

ReplyQuote
Topic starter

Det löser ingenting, det enda du kommer göra är att skänka en oerhörd smärta till dina nära och kära.

Kontakta någon du kan prata med istället, varför inte kontakta vuxenpsyk och testa det innan du tar livet av dig?

ReplyQuote
Topic starter

tycker du ska börja med att kontakta öppenvården illa kvickt. Om du sedan fortfarande tycker att de du kommer utsätta dina är värt det eller ej är upp till dig. För det är bara fel. Det är å andra sidan precis lika fel att du ska känna dig tvingad att leva.

ReplyQuote
Topic starter

det är sjukt obehagligt att drunka. tänkte du borde veta det 🙂

ReplyQuote

patrick bateman:

det är sjukt obehagligt att drunka

har du gjort det?

OnT: Hoppas att du ändrar dig, hoppas att du kan leva i denna bedrägliga värld, hoppas att du hittar någon att leva med, och att du får många lyckliga år där du kan se tillbaka på de här tankarna. Du har så mycket rätt i det du säger, men om det finns något litet, minsta lilla kvar i livet du tycker är värt att leva för, tycker jag att du ska leva för det och våga leta efter mer.

ReplyQuote
Topic starter

Drunknade nästan en gång, det var hemskt, gå för fysiskt och psykiskt smärtfritt istället

ReplyQuote
Topic starter

guitaristheshit:

Idag förstog jag vilken falsk hemsk mörk tråkigt deprimerande värld vi lever i.

Känner igen mig mycket i dina tankar. Men vet du vad? Du behöver ju faktiskt inte leva "som alla andra". Du kan ta nästa flyg till thailand och leva som munk. Eller ägna resten av ditt liv att försöka bygga skolor i Afrika. Eller bara resa jorden runt, leva under bar himmel, för stunden. Alltså, du gör vad du vill med ditt liv. Det finns inget som säger att du måste bo här, bli kontorsråtta med villa, volva, hund och två barn. Forma ditt liv med dina egna händer, försök skapa dig något du trivs med.

Om inte, kontakta psyk och hoppas på att inte bli iproppad för mycket knark.

ReplyQuote
Topic starter

NEMI:

Du kan ta nästa flyg till thailand och leva som munk.

Tänk om de andra munkarna avvisar en och inte vill bjuda på bröd och vatten. Vad gör man då, tro? Men är man förberedd och kan agera på egen hand, så...

guitaristheshit:

Underbart det kommer bli att få dö i sin egen tystnad under vattnet och låta det vita skenet få komma fram.

Nej.

ReplyQuote
Topic starter

Schism:

Tänk om de andra munkarna avvisar en och inte vill bjuda på bröd och vatten. Vad gör man då, tro? Men är man förberedd och kan agera på egen hand, så...

Pessimistjävel [sad]

ReplyQuote
Topic starter

NEMI:

Pessimistjävel [sad]

Tänk om de där munkarna tar emot en med öppna armar och bjuder på bröd och vatten.

ReplyQuote
Topic starter

Ingemarsdotter:

har du gjort det?

jepp. jag dog i en drunkingsolycka för några år sen

nej men det fattar alla att det är hemskt. du kan ju prova låta nån hålla dig under vatten i 2 min

ReplyQuote
Bakric

guitaristheshit:

Och alla skall vara som robotar och tänka och göra likadant.

Det kallas politisk korrekthet och är enligt mig inget man bör eftersträva.
Bli religiös eller flytta någonstans där du kan göra nytta genom volontärarbete och se om din livssituation blir bättre innan du tar ett oåterkalleligt beslut.

ReplyQuote