Har en vilopuls runt 100, är det farligt att ha sådan hög vilopuls.
Observera att jag tar Ritalin dagligen
14 år (96), 178 cm, 70 kg, astma, väldigt smal. Har aldrig gått i en sport eller hobby man rör sig, spenderat mesta tiden dom senaste 5 åren vid dator/tv. På Kooper testen (2400m) har jag joggat 400m sen promenerat resterande 2000 meter, helt slutkörd efter 400m.
Och om jag nu skulle börja med konditionsträning, gör promovering någon som helst nytta eller helt värdelöst då jag inte ansträngs?
Hur lång sträcka bör jag jogga dagligen till att börja med? 400m -> vila 5 minuter -> Repetera 4 gånger dagligen?
det är INTE bra alls! låg på det när jag var überstressad och nära att bli utbränd.
upp till 80 är normalt typ
DannePojk:
Ritalin
snackat med läkarn?
du kan ju byta till Strattera t.ex, för jag antar att det amfetaminet i ritalinet som påverkar?
över åttio slag per minut mår inte hjärtat bra av, tala med läkare, rådgör även med denne om hur du ska öka din grundkondition.
Låter inte så bra.
räknade ut att min ligger på 80 har iofs inte suttit stilla så länge nu + jag blir alltid nervös när jag ska kolla sådant så pulsen ökar (hahaahh................)
enhimmelskdrog:
räknade ut att min ligger på 80 har iofs inte suttit stilla så länge nu + jag blir alltid nervös när jag ska kolla sådant så pulsen ökar (hahaahh................)
fnizzelicious
Låter lite högt, jag har knappt rört på mig sedan jag slutade på högstadiet och jag har 65~ i vilopuls.
Som alla andra har sagt här, prata med en läkare. Låter läskigt att börja träna bara sådär med en sådan hög vilopuls.
Själv ligger jag på 58~ och tränar bara lite.