vonKissekatt: Man ska inte få utöva någon form av terror eller förtryck, nej.
Man som i män?
vonKissekatt: Jag hoppas att du har koll på att det inte är samma sak att pådyvla sin åsikt på andra när den inte är önskvärt.
Men var drar du gränsen, är den självklar? Ge ett par exempel tack.
vonKissekatt: Just denna norm uppkom iom modeindustrins infantiliserande av kvinnor.
Det fanns uppenbarligen en bred efterfrågan och ett stort vinstintresse, tråkigt att det påverkar många ofrivilliga på sikt såklart. Jag finner dock ingen att lägga skulden på..
vonKissekatt: Finns någon form av humaniorakurs att välja på ditt komvux/folkhögskola så grip tag i den med båda händerna pga känns som att du missar rätt mkt.
Jag tror ju inte på det här med att lära en grupp 'hur det är' - utan att låta individerna själva lär sig och bilda sig en uppfattning genom att utforska, experimentera, uppleva, vittna etc.
vonKissekatt: det är inte kvinnor som är högst i rang i samhället
I min krets är det ganska jämställt, du kanske livnär dig i Mellanöstern, vad vet jag.
vonKissekatt: att behöva locka män med att behandla kvinnor bättre för att det gör att de själva också kan få det bättre är rätt bedrövligt.
Ja, extremt. Hur vore det om männen i fråga behandlades som människor istället?
Ja precis. Kvinnor. barn och djur ska få göra xakt vad de vill. Dumma dig inte.
Det är väl rätt grundläggande social kompetens vi snackar om här? Att skamma någon annan för dess utseende är aldrig okej. Här pratar vi dessutom om en djupt manifesterad könsnorm. Se artikeln jag länkade till dig ovan. Det hade som sagt aldrig hänt en man, och det var helt "vanliga och välmenande" människor som uttryckte äckel och bestörtning i sociala medier för den stackars kvinnan som vågade se ut på ett sätt som män i alla tider tillåtits göra utan problem.
Ja dikterar man villkoren så blir det så. Idén var väl dock från början att fokus skulle läggas på kläderna och distraheras av kvinnokroppen och därför skulle hon göras så okvinnlig som möjligt.
Likaså hårborttagnings- och bantningsindustrin inbringar ju miljoner varje år pga kvinnor, så det ligger ju inte i någon företagares intresse att kvinnor ska få bli fria från samhällets hårda granskning.
Det är nog bäst att skaffa sig kunskap först och sedan göra det valet.
Ja och Obama är president, så då finns väl ingen rasism?
Män behandlas som människor och behöver ingen offerkofta så fort de får kritik.
S3ON:
Man som i män?Men var drar du gränsen, är den självklar? Ge ett par exempel tack.
Det fanns uppenbarligen en bred efterfrågan och ett stort vinstintresse, tråkigt att det påverkar många ofrivilliga på sikt såklart. Jag finner dock ingen att lägga skulden på..
Jag tror ju inte på det här med att lära en grupp 'hur det är' - utan att låta individerna själva lär sig och bilda sig en uppfattning genom att utforska, experimentera, uppleva, vittna etc.
I min krets är det ganska jämställt, du kanske livnär dig i Mellanöstern, vad vet jag.Ja, extremt. Hur vore det om männen i fråga behandlades som människor istället?
Men gu vad rörigt det blir när du citerar sådär. 🙁
vonKissekatt: Det är väl rätt grundläggande social kompetens vi snackar om här? Att skamma någon annan för dess utseende är aldrig okej. Här pratar vi dessutom om en djupt manifesterad könsnorm. Se artikeln jag länkade till dig ovan. Det hade som sagt aldrig hänt en man, och det var helt "vanliga och välmenande" människor som uttryckte äckel och bestörtning i sociala medier för den stackars kvinnan som vågade se ut på ett sätt som män i alla tider tillåtits göra utan problem.
Jo, jag håller med.
Jag menade var du drar gränsen mellan åsiktsyttrande och hat som jag antar du syftar till med "skamma". Jag tänker på de där trådarna ungdomar här har skapat.
Typ: "Jag undrar vad ni killar tycker är snyggt på tjejer, att raka eller inte att raka" osv osv..
Vad jag vill minnas motsätter du dig att killar i dessa fall svarar vad de tycker, stämmer det?
Det är stor skillnad på att svara någon när ett svar förväntas av den personen och att kommentera någons kropp på det där viset de gjorde i artikeln. Jag motsätter mig trakasserier, men stöder yttrandefrihet. För mig blir det en fråga om enskilda fall, jag menar det måste vara den drabbade som avgör hur vida hen känner sig plågad eller ej.
vonKissekatt: "vanliga och välmenande" människor som uttryckte äckel och bestörtning i sociala medier för den stackars kvinnan
Tänker mig att många utav de där "vanliga och välmenande" människorna själva är kvinnor. Stämmer det? Om nej, redovisa gärna beläggen för det motsatta. (vore mkt intressant att läsa de där delningarna på facebook om du hittar)
vonKissekatt: Ja dikterar man villkoren så blir det så. Idén var väl dock från början att fokus skulle läggas på kläderna och distraheras av kvinnokroppen och därför skulle hon göras så okvinnlig som möjligt.
Okvinnlig? Hur lyder din definition när det gäller 'kvinnlig'?
vonKissekatt: Likaså hårborttagnings- och bantningsindustrin inbringar ju miljoner varje år pga kvinnor, så det ligger ju inte i någon företagares intresse att kvinnor ska få bli fria från samhällets hårda granskning.
Nej, det vore mycket idiotiskt.
vonKissekatt: Män behandlas som människor och behöver ingen offerkofta så fort de får kritik.
Är du säker? Tänk till nu.