Hej. nu är det så att jag har väldigt slitet hår. Jag plattar och har wax i håret. hur kan man få det att bli normalt igen:O?
har också hört att de finns nån slags värmespray man kan använda så att inte håret slits när man plattar det, kan ni skriva namn på den sprayen.. och vilka schampo/balsam ska man använda..
skulle vara väldigt tacksam om ni svarar på dessa frågor..
fan vilken bögig tråd
sluta platta och använda wax eller andra hårprodukter, tvätta håret och använd balsam och ha inpackningar minst 3 ggr per vecka
ahikex:
Jag plattar och har wax i håret. hur kan man få det att bli normalt igen:O?
Du kan väl prova att ta det lite lugnt med plattandet och köra på inpackningar? Och så kanske du borde klippa bort lite slitet hår, för är det slitet så fortsätter det nog vara slitet..
ahikex:
har också hört att de finns nån slags värmespray man kan använda så att inte håret slits när man plattar det, kan ni skriva namn på den sprayen
Åh, jag har en. Kan kolla vad den heter sen
Hår som är slitet går inte att reparera. Man kan med hjälp av vissa produkter få det att se mindre slitet ut, men det är fortfarande slitet. Den enda ordentliga lösningen mot slitet hår är att klippa bort det. Gör man inte det sprider sig de slitna partierna bara.
Så jag föreslår att du klipper bort det som är slitet och sedan är noga med att använda värmeskyddande spray/kräm och inte tvättar håret med schampo varje dag. Du bör också försöka att undvika att använda plattång, hårspray, hårvax och liknande varje dag.
smörgåsbord:
Åh, jag har en. Kan kolla vad den heter sen
vad bra:)
Capture:
Gör man inte det sprider sig de slitna partierna bara.
ohYEA_:
Livet är hårt.
Capture:
Livet är hårt.
Hårdare than a pair of my sisters jeans
ohYEA_:
Hårdare than a pair of my sisters jeans
Är det ståljeans?
Capture:
Är det ståljeans?
Japp :/
ohYEA_: