Notifications
Clear all

HATAD AV ALLA

Topic starter

Jag vet inte annars vem jag ska snacka med så jag skriver bara en tråd här istället. 
Ska inte dra ut på nånting men kort: 

Sedan jag bytte till ny skola för ett halvår sedan har jag börjat umgås med riktiga fuckboys, o om ni inte fattar vilka det är så är de sånna som bara e ute efter sex typ och ofta tror att dem är någon och någonting. Ja dem populärare killarna i skolan annars. Iallafall, jag har skickat nudes till 2 av dem jag umgås med. Och det är gjort, så vad ska jag göra åt de nu? Problemet är att, jag har 3 nära tjej kompisar i skolan också och.. Dem hatar mig nu. Dels för att jag skickar nudes till killar annars, flera gånger planerat att ha sex med dem osv. Vi hade en så JÄVLA bra vänskap innan men nu är jag en dum whore för dem. Ja dom har t.om sagt det till mig irl. Att jag inte har någon självrespekt och att jag är så jävla dum i huvudet i övrigt. 

Vad fan ska jag göra?????? (och har dem rätt?) Är alltså hatad av alla mina tjej kompisar nu.

Säg som det är. Jag tål sanningen och uppskattar ärlighet. 

Du måste få göra som du själv vill.

ReplyQuote
Topic starter

aristoteles:
Du måste få göra som du själv vill.

Jag vet. Men jag kanske inte inser vad jag håller på med egentligen

ReplyQuote

Taskigt gjort av dom. 
Försök hitta nya? 

ReplyQuote

hannabanana99:

Jag vet. Men jag kanske inte inser vad jag håller på med egentligen

Vi alla gör misstag, det viktiga är att man lär sig av dem.

ReplyQuote
Topic starter

rogernw:
Taskigt gjort av dom. 
Försök hitta nya? 

Tycker du? Tack. Blir svårt, har tjej kompisar utanför skolan men dem här kommer jag behöva se varje dag

ReplyQuote
Topic starter

aristoteles:

Vi alla gör misstag, det viktiga är att man lär sig av dem.

Grejen är att jag inte ''lär'' mig av dem. Jag gör om samma sak hela tiden

ReplyQuote

hannabanana99:

Tycker du? Tack. Blir svårt, har tjej kompisar utanför skolan men dem här kommer jag behöva se varje dag

Delvis. Man har ju rätt att framföra sin åsikt. Men man kan ju iaf formulera den "professionellt" om du förstår vad jag menar. 
Just ja... Går ni i samma klass? 

ReplyQuote

varför skickar du nudes? (du behöver inte svara, tänk bara själv) är svaret ett tecken på dålig självkänsla eller självrespekt? 

de andra låter avundsjuka

ReplyQuote

Vänta nu.. Tjejerna är de som slut shamear dig, inte killarna? Rodnar Hmm, så väldigt intressant..

ReplyQuote
mynona

Så länge vi inte har uppnått jämställdhet i samhället, så kommer det att vara så här: tjejer anses dumma och dåliga när de gör samma saker som killar tillåts göra utan att anses dumma och dåliga. Dina tjejkompisar kanske tycker att du är "dum" för att du gjorde någonting som är riskabelt på grund av att samhället inte har sexuell jämställdhet ännu, men vad de inte verkar fatta, är att de hjälper till att upprätthålla en orättvis sexuelsyn genom att ta avstånd av dig på grund av det. Nej de har inte rätt, de borde ha visat solidaritet och stöttat dig, både som vänner, och som tjejer som själva kunde ha råkat ut för samma sak på grund av orättvisa sexualnormer, och det är de som nu har gjort fel, inte du. Fråga dem om de tror på sexuell jämställdhet. 

Ska sammanfatta det: traditioner gör att vi inte har sexuell jämställdhet, och tjejer upprätthåller den orättvisan lika mycket som killar, och dina tjejkompisar är ett exempel på det: de hjälper till att upprätthålla dåliga sexuella traditioner genom att stöta ut en tjej som gör saker som hade ansetts vara okej om det vore en kille. 
Du har all min sympati. Det är svårt sådant här. Men i ditt ställe hade jag uppfört mig normalt, låtsats som ingenting och vägrat att skämmas. Och: det är okej att ha sex med fuckboys om man vill, men innan vi har uppnått jämställdhet är det tyvärr klokast att göra det med sådana som inte går i samma skola som en själv. 
Hoppas det var till någon hjälp, jag önskar dig lycka till. 

ReplyQuote