Aviseringar
Rensa alla

Hej, jag har varit on och off med en psykiskt störd tjej i över 1 år.


Ämnesstartare

Hej, jag har ingen aning om vart jag vill börja...

Kortfattat har jag varit ihop mer än 1 år med en psykiskt störd tjej... när jag säger psykiskt störd då menar jag detta; Ljuger konstant, ger oresonliga svar, attentionwhore, strular med killar även ifall hon 'vet' att det är fel, gillar att såra de som kommer nära henne, gillar att manipulera och hålla en i kontroll.

Jag har lidit mest av att jag fått känslor för henne och sedan börjat få reda på lögnerna.
Jag hade varningsklocker sedan början... t.o.m hennes vänner sa till mig att hon är inte frisk på något vänster att hon ljuger ofta osv... Jag lyssnade inte och var blind pga att det var min första kärlek osvosv.

Nu ska jag ta mig ut ur detta som jag försökt väldigt länge, men nu är jag säker på att hon verkligen är psykiskt störd.

Dels för att hennes agerande och mestadels för hennes empatibrist då hon njuter av att se mig bli sårad gång på gång, och tyvärr är jag den personen som är mycket känslomässig och försökt vinna hennes förtroende och hjälpa henne förändra hennes dåliga vanor. Men ej fungerat och jag har bara blundat för allt och skitit och verkligen tittat bort från hennes lögner, för jag kunde inte tro att hon verkligen gått bakom min rygg så mycket...

Något konkret fick jag aldrig, men jag fick veta lögner och om killar som hon varit 'efter' alltså flirtat osv... och senast en kille som sov hos henne och jag fick veta det och svaret var "jag behövde tröst och han fanns bara och han sov i min lillebrors rum vi gjorde inget" Och det var hennes bästa väns ex dom är likaså ovänner nu alltså hennes bästa vän och hon.... Hon har haft vänner som lämnat henne för att dom märkt att hon ljuger väldigt mycket.

Jag kan inte tro att jag verkligen spenderat 1 års tid med att bli lurad...

Jag ska försöka få tag på KBT terapeut och vilja komma ut ur denna onda cirkel från henne och känna att jag är en värdig människa och att jag kan lita på mig igen och att jag ska lyssna på min inituation/instinkt?

Det känns som att jag förlorat allt vänner, min syn på kärlek, min syn på världen, sex ja allt... (troligtvis blivit galen, desperat och paranoid också)

Jag har få vänner vid min sida just nu och de jobbar eller är upptagna ofta... Jag vill inte sitta inne och ha tankarna rakt på just skiten alltså henne... jag har fått råd om att skaffa fling över nätet eller något som gör att man håller sig uppe och inte har tankarna på det man inte ska ha på.

Jag undrar har ni något tips för mig?
Uppskattas för seriösa svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Barbienele:

Jag undrar har ni något tips för mig?

Känner igen mig att jag har förlorat alla vänner men nu beror det på att jag själv har hållt mig isolerad.

Det bästa vore att försöka gå vidare och försöka göra något annat och inte fokusera på det för mycket, jag vet att det är svårt men det blir inte bättre att gå omkring och tänka på det jobbiga. Har även haft självmords tankar pga av att jag faktiskt gav upp vid flera tillfällen men det har gått över och blivit bättre, mestadelen av min uppväxt är förstörd och nu sitter jag här iprincip helt ensam, men konstigt nog är min depression på väg över jag har slutat tänka på det som har varit och börja tänka framåt.

Kanske inte var det bästa inlägget men det vad det jag kunde komma på just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frogeater:

Kanske inte var det bästa inlägget men det vad det jag kunde komma på just nu.

Jag uppskattar varje ord som du skrev. Tack och jag önskar dig all lycka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som om du skulle få det bättre utan henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Låter som om du skulle få det bättre utan henne.

Troligen... men allt i mitt liv har gått så slött och nu faller min kärlek bort. Så dystert mitt liv ser ut:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dumpa henne [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som att hon har nån form av antisocial personlighetsstörning. Mitt ex hade också noll kapacitet för ett monogamt förhållande. Både med mig och tidigare partners. Vissa människor verkar ha en sån inställning - att de ska ha ett förhållande när det passar dem, sen låtsas som om att man inte har det för att få uppmärksamhet från andra. Dumpa henne och bryt kontakten med henne totalt. Jag tror inte du kommer att få ut något bättre ur henne ändå. Du har dig själv att tänka på också, ge inte någon för många chanser om du vet att dem inte är värda det.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Run dude, run!


   
SvaraCitera

Du måste dumpa henne även om det är jobbigt. Du vinner på det i längden.


   
SvaraCitera
JOZFiN

har tyvärr inga tips för dig
men tycker det är fint + bra att du ser att du inte kan leva så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

Låter som att hon har nån form av antisocial personlighetsstörning.

det finns bara en form.
hon kan lika gärna diagnostiseras med annan personlighetsstörning vid kontakt med psykiatrin, eller kanske någon neuropsykiatrisk diagnos.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har inte heller några särskilda tips, men jag tror också du ska söka terapi så du kan bygga upp självförtroendet igen.

fast jo, ett tips!
För några år sedan kom det ut en bok om hur det är att leva i ett förhållande med någon med borderline personlighetsstörning.
Diagnosen är oviktig, men borderline ps är vanligt i sådana förhållanden där kvinnor psykiskt misshandlar män och förhålllandena har ju ofta, då människor är ganska lika varandra, många gemensamma nämnare.
Jag har ingen aning om kvaliteten på boken, men det kan ju vara skönt att se att man inte är ensam om sina upplevelser. Farliga relationer av Thomas Silfving och Gunilla Nilson heter den.

Nu är denna bok ganska fördömande mot diagnostiserade med borderline i sig, som jag förstått, men i ditt fall tror jag du behöver du lite hat och jävlaranamma för att ta dig ur förhållandet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

neuropsykiatrisk diagnos.

Diagnosen i fråga är ju inte relevant i sammanhanget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

Diagnosen i fråga är ju inte relevant i sammanhanget.

nä, precis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har varit on och off med en tjej i över 1 år, det är vad du menar


   
SvaraCitera