Nachac:
Till skillnad från att säga att "religiösa är efterblivna"?
Ja, eftersom "muslim" är en etnisk kategori. Det är vädligt tydligt när man pratar med Sming att man blir muslim efter utseende och och inte efter tro i hans ögon. Vet ateister på detta forum som han kallat muslimer för att de såg "muslimska" ut.
Rödingajävel:
Ja, eftersom "muslim" är en etnisk kategori. Det är vädligt tydligt när man pratar med Sming att man blir muslim efter utseende och och inte efter tro i hans ögon. Vet ateister på detta forum som han kallat muslimer för att de såg "muslimska" ut.
Så han hetsar mot "etniska muslimer", en folkgrupp som inte finns, så ingen skada skedd.
Nachac:
Så han hetsar mot "etniska muslimer", en folkgrupp som inte finns, så ingen skada skedd.
?
Han skapar ju folkgruppen genom att tala om den. Alla folkgrupper är skapade.
Rödingajävel:
?
Han skapar ju folkgruppen genom att tala om den. Alla folkgrupper är skapade.
Han kan prata hur mycket han vill, han kan inte skapa en omöjlighet.
Nachac:
Han kan prata hur mycket han vill, han kan inte skapa en omöjlighet.
Jo. Precis som att "svenskhet" konstrueras genom lagstriftning, tal, osv. konstrueras "muslimer". Fattar du inte eller drygar du dig bara?
framtidstron är död:
De som rödingjävel länkade till, så klart?
Han la fram tre länkar så vitt jag kan se. Men jag sa att jag hade beläggfört dessa, sedan kanske jag även kommit med faktaunderlag också, inte så stor koll just nu.
Har inte längre något med ursprunget att göra. Diskussionen, om muslimers etnicitet kan ni lämpligen ta i Politik- eller Vetenskaps-forat.
Tråden låst