Aviseringar
Rensa alla

Helt jävla sjukt! 🙁

Ämnesstartare

framtidstron:

Fast det är väl ett problem för vissa att de blir utsläppta utan lägenhet och liknande? Jag har hört talas om sådant.

Vete fan. Jag vet däremot att missbrukare och kriminella får jävligt mycket snabbare hjälp med lägenheter, jobb än en vanlig familj som behöver bostad får. Snabbare än studenter också för den delen!

Min familj har varit i en sits där vi inte hade någonstans att bo (bo hemma hos nära & kära). Jag tänker inte förklara hur vi fick bostad igen, men det var inte med hjälp av någon myndighet. Mina vänner i 20års åldern får lägenheter hit och dit genom sociala, likadant med min yngre polare som suttit inne. Han fick lägenhet direkt! Blir så jävla förbannad att det skall vara så synd om dessa idioter och att man verkligen MÅSTE hjälpa dom att komma tillbaka i samhället precis som dom inte kan tänka själva och stå för sina egna handlingar.

framtidstron:

Känns så primitivt att bry sig mer om ett ordentligt straff än att man ska motverka brott.

Jag vet bara att om någon i min familj hade blivit mördad så hade jag inte velat se mördaren ute efter tio år. Det handlar om att ge den drabbade rättvisa. Som det är idag så verkar det ju nästan som att den skyldige får mer vård än den drabbade.

SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

Som det är idag så verkar det ju nästan som att den skyldige får mer vård än den drabbade.

Fast drabbade erbjuds oftast mycket hjälp, även om många inte vill ta emot den.

WeeSC:

Jag vet däremot att missbrukare och kriminella får jävligt mycket snabbare hjälp med lägenheter, jobb än en vanlig familj som behöver bostad får. Snabbare än studenter också för den delen!

Jo, så är det ju, socialen är inte speciellt bra och saknar resurser att hjälpa alla som behöver hjälp. Ju mer illa ute man är ju mer hjälp får man. Det leder ju till att någon som inte får hjälp för att den är för välfungerande säkert kan tänka sig att göra dumheter bara för att få hjälp.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmaahh96:

HAHAHAHAHA äkta knäpp , anmäla sej själv.

är väl inte knäppt. du kan vara.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

är väl inte knäppt. du kan vara.

Nej men du är

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser inte videon. Då bryr jag mig inte.

SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron:

Fast drabbade erbjuds oftast mycket hjälp, även om många inte vill ta emot den.

Jag vet när jag hade blivit ganska allvarligt misshandlad så fick jag hem ett brev efter rättegången. Där stod det att jag kunde söka hjälp och pengar. Nu är misshandel kanske inte det allvarligaste, men tycker fortfarande dom kunde sköta det snyggare. Det är ju ingen som egentligen vill hjälpa till, då det kostar pengar och tid. Dom skickar runt brev för sakens skull. Så länge det inte är ideellt så är det liksom total bullshit på order från någon myndighet på order från ytterligare en myndighet.

Jag är inte "Anti ALLTIHOP" men jag har sett så mycket, hört så mycket och varit med om en del som gjort att jag tappat tilliten för en hel del som vissa kanske litar 100% på för dom inte varit där ännu. Jag är ingen märkvärdig person och jag är säker på att många här inne har samma erfarenheter som jag.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Emmaahh96:

Nej men du är

förstår inte hur jag blir knäpp av att en hotad person polisanmäler sig själv. Är det inte bra att han själv överlämnar sig till polisen? pffff, f14 alltså.

SvaraCitera