hello! kan herpes smitta via rakhyvlar om man tar ngn som en annan redan använt? om man ex börjar blöda och får in bakterier i såret eller ngt liknande.
Dela ej nålar, ögon eller läppsmink, kammar eller rakhyvlar
vrf skulle man vilja dela rakhyvel med ngn...?
shoppen:
kan herpes smitta via rakhyvlar om man tar ngn som en annan redan använt?
Nej, herpesviruset är känsligt och dör snabbt utanför kroppen, det kan inte leva vidare flera timmar på en hyvel.
helt säker? efter jag rakade mig fick jag ca 1 vecka senare klåda och små utslag inte stora sår dock. jag började blöda lite när jag rakade men det kan väl inte åka in bakterier i blodet av rakhyveln?
Blivande_japan:
vrf skulle man vilja dela rakhyvel med ngn...?
varför skulle man inte, det är ju bara hår?
Draft:
Vad är vitsen med att dela rakblad?
ChickiBull:
Vad är vitsen med att dela rakblad?
vad är vitsen med att dela någonting?
en kostnad
Draft:
vad är vitsen med att dela någonting?
en kostnad
Kostnaden går ju inte ner för att man delar rakblad dem blir ju slö efter lika många rakningar i vilket fall
ChickiBull:
Kostnaden går ju inte ner för att man delar rakblad dem blir ju slö efter lika många rakningar i vilket fall
då är det ju ingen idé med fildelning heller, filen tar ju slut såsmåningom ändå
Draft:
fast nä...
sen beror det väl lite vart man använder rakhyveln också, men fattar inte vrf man ska dela med ngn... inte som att man blir fattig av att ha en egen hyvel...
Blivande_japan:
inte som att man blir fattig av att ha en egen hyvel
man kan ju dela för att vara snäll:)
Draft:
man kan ju dela för att vara snäll:)
Draft:
filen tar ju slut såsmåningom ändå
Vilken slags fil talar vi om nu? :S
Draft:
då är det ju ingen idé med fildelning heller, filen tar ju slut såsmåningom ändå
Näe, filen tar inte slut, den är samma jämt.
Vi säger att en rakhyvel pallar 6 gånger sen måste den slängas.
Om du delar den med din sharingpartner så kan ni raka 3 gånger var innan den måste bytas till en ny så ni kan raka 3 gånger till. Då gick det åt 2 blad till 6 gånger rakning var.
Då kunde ni ju lika gärna ta en varsin och raka 6 gånger med er egen