antrax:
Vissa är goda.
Jag tror att du är god innerst inne.
kraamiszz:
Fint av dig.
Tror tvärtom.
antrax:
Tänker motsatsen oftast. Lite mer ödmjukt.
Jag gjorde detta. Råkade ut för en del skit. Hörde talas om citatet jag nämnde. Testade. Kör på det fortfarande och det har förbättrat... ja allt, avsevärt. Visserligen har man lång tid på sig att bevisa för mig att man inte är en idiot, plus att det är lätt att göra det, men att ändå gå på det citatet har för mig gjort stor skillnad.
Det knepiga med det citatet är att om man kör på det o inte vill ha med idioter att göra så kan man gå miste om mycket, då man aldrig ger någon chansen att bevisa motsatsen. Så det gäller att inte vara för hård. Man ska helt enkelt inte vara bitter bara för att man "lever" (eller vad jag ska kalla det) efter det.
antrax:
Vissa är goda.
Har över åren märkt att detta är sant, men har märkt det deprimerande faktum att dom som är goda blir allt färre och färre
kraamiszz:
Det blir svårare och svårare att bara "tro" att någon är god. Faktum är att det för mig blivit nästan omöjligt. Som sagt... över åren... ja, se det jag skrev ovan.
kraamiszz:
Mamma skulle hjälpa mig så hon ringde till receptionen, och då fick hon prata med en ängel
Vad bra!
Storchen84:
Har över åren märkt att detta är sant, men har märkt det deprimerande faktum att dom som är goda blir allt färre och färre
Har jag också märkt
Nirr:
Vad bra!
Verkligen jättebra.
Storchen84:
Det blir svårare och svårare att bara "tro" att någon är god. Faktum är att det för mig blivit nästan omöjligt. Som sagt... över åren... ja, se det jag skrev ovan.
Vad är "godhet"?
Storchen84:
Har inte märkt någon skillnad, annat än att jag blivit äldre och därför har mer erfarenhet av människor, vilket leder till att det blir liiiite lättare att läsa av dem, så att jag snabbare kan se om en person är en påse skit eller inte.
Tjo fadderittan komman.
Det går inte, tyvärr. Vänd på klacken och gå därifrån!
försöker tänka ut 1 sätt varje ggn jag läser dina trådar. vet ej