Hej!
Jo jag behöver hjälp med det här med olika sorters stöd...
Jo jag vet att det finns att man kan få stöd om man är studerande och bor i en lägenhet men vilka är det?
Sen så undrar jag om nån vet var man ska leta för att hitta en ganska så bra pris på hyresrätter i Linköping.
Tack =)
jag bor i linköping
och då ska du söka till skäggetorp eller ryd
Bostadsbidrag
Studiebidrag
ev. studielån
Vincenco:
jag bor i linköping
och då ska du söka till skäggetorp eller ryd
okej snackade med min kille han tyckte det var en dålig idee XD
råna klasskassan
Du kan få inackorderingtillägg om du har har minst två timmar (varierar lite mellan kommuner) restid mellan din skola och ditt föräldrahem och om det program eller inriktning du läser inte finns på din hemort.
Capture:
Du kan få inackorderingtillägg om du har har minst två timmar (varierar lite mellan kommuner) restid mellan din skola och ditt föräldrahem och om det program eller inriktning du läser inte finns på din hemort.
fortsättning skriver jag till.
du kan även söka i andra städer ifall du har en bra motivation, jag hade det och fick söka mitt andra val på ett ställe där jag egentligen inte skulle få.
Suri:
Borgeus:
fortsättning skriver jag till.
du kan även söka i andra städer ifall du har en bra motivation, jag hade det och fick söka mitt andra val på ett ställe där jag egentligen inte skulle få.
Okej
Jo jag bor ju i Borlänge och ska studera i linköping .. men får se..vet inte hur jag ska skriva det än
köp bostadsrätt hahehe billigare i längden, det övertalade min pojkväns mamma idag under middagen hahahah
Suri:
Okej
Jo jag bor ju i Borlänge och ska studera i linköping .. men får se..vet inte hur jag ska skriva det än
Inte pendlingsavstånd. Har Borlänge godkänt att du läser i Linköping? Då kan du söka inackoderingsbidrag - o bla bla bla.
haiwan:
köp bostadsrätt hahehe billigare i längden, det övertalade min pojkväns mamma idag under middagen hahahah
det finns en stor risk med att ha ett stort lån på banken. Nu är räntorna låga, men dem kan ganska snart stiga. Och om man är fattig student så går det fort. Om man inte har tillräckligt med kontanter dvs.
Borgeus:
Är ju det som är grejen? Att man går något som inte finns på ens hemort, alltså i en annan stad?
Capture:
Är ju det som är grejen? Att man går något som inte finns på ens hemort, alltså i en annan stad?
Mitt andra val var samma program som i min hemstad, fast i en annan stad. Jag motiverade varför jag ville gå där, fick ett godkännande från kommunen o så var det klart.
Borgeus:
Mitt andra val var samma program som i min hemstad, fast i en annan stad. Jag motiverade varför jag ville gå där, fick ett godkännande från kommunen o så var det klart.
Jaha, du pratade om samma program. Du var lite otydlig.
Men ja, de gör undantag om man kommer med en bra motivation.
Capture:
Jaha, du pratade om samma program. Du var lite otydlig.
sorry
Tråden låst på grund av inaktivitet