Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP

Ämnesstartare

isola:

Har du testat den?

nä, vågar inte äta p-piller igen efter mina fd vestibulitsymtom från yasmin

man "får" egentligen inte äta roaccutan som kvinna utan att använda p-piller pga den fosterskadande effekten, men jag tänker inte börja med det igen.
grejen e väl att läkemedelsverket tycker det är säkrare att tjejer äter p-piller än kondom eftersom man kan slarva med kondomen på ett annat sätt.
De vill även att kvinnor som inte är sexuellt aktiva ska äta p-piller. det är ju inte kul att bli gravid och veta att ens foster är missbildat.

p-piller är typ 99% säkert, kondom är detsamma om den används på rätt sätt, men i praktiken har kondom en säkerhet på 85% eller något sådant eftersom kondomanvändare ibland hoppar över, tar på kondomen efter halva samlaget och såntdär. jag tror det är därför de har bestämt att kvinnor ska använda p-piller och helst i kombination med kondom, för att få roaccutan.

jag tänker istället använda kondom och avstå från vaginalt samlag nära ägglossning.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

nä, vågar inte äta p-piller igen efter mina fd vestibulitsymtom från yasmin

De är borta nu? Alla biverkningar från allting är så läskigt.
Man går till tant doktorn för att må bra osv, så får man nya åkommor pga deras piller. Crejsy bananer.

Artie:

jag tänker istället använda kondom och avstå från vaginalt samlag nära ägglossning.

Men du skulle väl ändå göra abort nu? Pga fosterskador och ung osv.
Fast menade ju ej att abort ska ses som ett preventivmedel, såklart!

SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

De är borta nu? Alla biverkningar från allting är så läskigt.

jaa, och därför vill jag inte börja och få tillbaka skiten igen 🙁

isola:

Man går till tant doktorn för att må bra osv, så får man nya åkommor pga deras piller. Crejsy bananer.

lr hur

isola:

Men du skulle väl ändå göra abort nu? Pga fosterskador och ung osv.

jaa, klart, även om fostret var frisk skulle ja gta bort det, men det känns ju äckligt att ha ett missbildat foster i magen 🙁

SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

jaa, klart, även om fostret var frisk skulle ja gta bort det, men det känns ju äckligt att ha ett missbildat foster i magen 🙁

ja fy 🙁 fast det kanske skulle bli missbildat först sen, så ser man sig själv gå där och torka dreglet från lilla Kaspers haka när han sitter där som en grönsak i sin stol. Tycker så synd om sådana. Ingen livskvalité. 🙁

SvaraCitera