Aviseringar
Rensa alla

Hjälp..

Ämnesstartare

I början av februari började jag träffa en kille som heter johan.
Efter vi träffats några gånger sa han att han inte är redo för ett förhållande och/är inte ute efter något.
Jag kände detsamma då jag fortf va sårad från mitt förra förhållande.

Vi har träffats en del och det har verkligen klickat mellan oss.
Aldrig träffat någon som.. jag trivts så bra med. Vi är lite lika. Han gjorde mig verkligen glad.
Vi gillar varandra mycket.
Igår blev det dock serious talk via telefon.
Frågade om det inte va så att han bara va ute efter sex och kul umgänge.
Han sa: Vet inte hur jag ska säga det för det kommer bara låta fel/negativt, fast det är positivt.
Jag gillar väldigt mycket att ha sex med dig. Att umgås med dig. Jag trivs med dig, du är underbar.

Han vill fortsätta prata med mig och träffa mig..

Kom ihåg nu att han i början sa att han inte är redo för ett förhållande..

Jag: "Du sa i början när vi träffades att du inte va redo för ett förhållande och att du trivs jättebra själv..
Men ändå så beter vi oss som och vi hade ett. Offentligheten. Lite svartsjuka. Bakgrundsbilder på mobilen? Vi pratar typ varje dag.
Du säger det ena men beter dig helt tvärtemot."

Han vill inte ha något förhållande.. eller är inte redo pga hans senaste förhållande som var helt åt helvete. Det förhållandet var för 1½ eller 2 år sedan.. Och att han efter det lovat sig själv att inte skaffa sig ett förhållande på länge. Han får ont i magen av själva tanken på att vara i ett förhållande.

Jag sa att jag inte kan träffa honom.. även fast jag vill. Men att riskera att få starkare känslor för honom för att sedan bli avisad för att han inte är redo. Jag vill inte bli sårad.

Innan vi la på sa han att vi båda hade en del att tänka på.
Jag: nej det har jag inte. jag vet precis vad jag vill. jag vill fortsätta träffa dig och lära känna dig mer.
Men jag vill inte bli sårad i slutändan. det är bara du som har en del att tänka på.

Citera

För mycket text

SvaraCitera

Det är ni själva som måste hitta en lösning som passar för er båda.
Ni kanske inte behöver ha en etikett för vad ni är/har? Det verkar snarare vara det som får honom att känna sig osäker, han verkar ju inte osäker på att vara intim med dig.. Om du inte är ok med hur ni är nu så måste du säga det till honom och avbryta det.

SvaraCitera

mrman:

För mycket text

Hjälper ju mycket att skriva så...
Och sen var det inte alls för mycket text

SvaraCitera