Tjena, jag har styrketränat i lite mer än ett halvt år och tänkte ni kunde ge mig tips för att förbättra mitt träningsschema 🙂
Så här ser det ut nu:
Måndag: Bröst/triceps (bänkpress, hantelpress, cable cross-overs, pushdowns, sittande tricepspress, tricepsmaskin )
Tisdag: Vader/mage (stående och sittande vadpress, cykelspark, situps)
Onsdag: Biceps/rygg (Biceps curl, sittande skivstångscurl, bicepsmaskin)
Torsdag: Axlar/mage (axelpress, axelmaskin, liggande cable cross)
Fredag: Samma övningar som måndag eller tisdag
Tycker det ser lite tråkigt ut
hade lagt till fler övningar på några av dagarna. Rygg ser väldigt klent ut. Hade lagt till lat pulldowns å marklyft.
Vf tränar du inte ben för? =P Baka in torsdagen i någon av de andra dagarna å kör ben istället.
Panda:
Rygg ser väldigt klent ut
Sorry, glömde skriva ryggövningarna
Ryggövningar: Lastdrag, sittande kabelrodd och enhands hantelrodd.
Bruka köra 3 övningar/muskelgrupp. 3 sets, första setet brukar jag köra 10 reps, andra 8 reps och tredje 6 reps.
Panda:
Vf tränar du inte ben för?
För att alla benövningar är så sjukt tråkiga, har tappat motivationen för att träna benen
biff_daanne:
Bruka köra 3 övningar/muskelgrupp. 3 sets, första setet brukar jag köra 10 reps, andra 8 reps och tredje 6 reps.
Tycker du ska lägga in fler övningar med fria vikter
Å skit inte i bena förihelvete
Träna benen för bövelen! Det är dem som ska bära dig fram här i livet unge man.
Panda:
Å skit inte i bena förihelvete
kachin:
Träna benen för bövelen
jaja okej jag ska börja träna benen
fler tips?
biff_daanne:
fler tips?
Träna axlar 2 gånger i veckan.
Varför just axlar?
Jag kör
måndag , intervaller
tisdag : bröst och axlar övningar : bänkpress ,sned hantelpress ,cablecross och armhävningar axlar:militärpress , hantelsväng , sittande hantelpress och axelmaskin.
onsdag , långlöp ca 3 -6 km
torsdag ben , tricep ,ben:knäböj,hoppknäböj,utfall med stång ,ben spark, tricep : dips , cable pushdowns, v-bar pushdowns och diamondpushups.
fredag :rygg , bicep , rygg: marklyft, tightgrip latpulldown, rodd och rygglyft. bicep:bicep med våg-stång, hammercurl och vanliga curls
lördag vila
söndag: styrkelyft och bål , styrkelyft: squats , clean n jerk , powersnatch , full clean , deadlift och bänk , bål: plankan, crunches på pilatesboll och legraises 😀 kör efter det så får du resultat !