För mig fick det bli självmedicinering med diverse droger, funkar för stunden. Lite tråkigt bara när man inget har hemma, inte ens en öl hittar jag.
HellMillan:
Finns minnen som aldrig kommer att försvinna, dom kommer alltid vara där och plåga mig.
Vet inte riktigt vad du varit med om, men man kan komma över ganska mycket.
Har du pratat med nå läkare eller så? Skolsyster, ungdomsmottagningen etc? Mitt liv blev väldigt mycket bätte på ganska kort tid när jag fick hjälp med mina problem. Kanske kan funka för dig med?
Ju mer negativ du blir, detso sämre blir det, duh. Klipp dig och skaffa ett jobb!
smisk:
Ju mer negativ du blir, detso sämre blir det, duh. Klipp dig och skaffa ett jobb!
det är sååå sant.
förutom klippningen
Dold text: Tänk på alla hårdrockare
Hocke:
Dold text: Tänk på alla hårdrockare
bra, tänkte jag inte på!
Ditt liv och du är totalt hopplösa.
flytta
HellMillan:
Vad ska jag göra?
Hej!
För att kunna lösa problemen så behöver man veta vad problemet är och vad som orsakar det, eller hur?
Försök fundera grundligt och djupt varför du känner som du gör.
Det finns en rot till varje problem.
Fundera riktigt ordentligt varför du känner som du gör och efter varje svar så försök gå ännu djupare.
Exempel:
Jag mår dåligt på skolan
Varför mår jag dåligt på skolan?
Därför att jag inte har några vänner.
Varför har jag inga vänner?
Därför att jag är osocial
Varför är jag osocial?
Därför att jag är blyg och har dåligt självförtroende/självkänsla
Varför är jag blyg och har dåligt självförtroende/självkänsla?
Därför att jag var mobbad i högstadiet
Och där har vi roten, personen som ställde frågorna ovan, blev mobbad i högstadiet som orsakade till att han är osocial, har inga vänner och mår därför dåligt i skolan.
Då när vi vet problemet, då kan man göra något åt det.
HellMillan:
Har pratat med psykologer, det hjälper inte.
Det är det enda som hjälper, iallafall om alternativen är alkohol och andra droger.
kontakta öppenvården, få en samtalskontakt. End of story.
tje jag var lite i samma situation för lite mer än ett år sen jag började må dåligt så droger och alchol va mitt ända läkemedel sen blev det bara värre och man blev mer cp och drack mer varje gång till slut nådde jag botten och förökte ta mitt liv var kraftigt full vid tillfället slutade med att jag blev inlagd på pshyk/behandlingshem typ allt jag kan säga är att det bästa är att snacka med ngn det känns som all skit försvinner när man har snackat av sig behöver inte va ngn du känner det gjorde inte jag utan tex kurator på bup skolsyster alla såna men jag vet inte om det funkar på dig men det hjälpte mig väldigt mkt
HellMillan:
Vad ska jag göra?
Ljus. Motion. Saker du gillar. Det måste finnas något du gillar att göra, som gör dig glad.
släck ljusen lägg dig i sängen och sätt på musik på högsta volum
skrika med (typ sjung) sen håll på sådär ända tills det bultar i öronen och du får ont i halsen. sätt på nån riktigt psykad låt
funkar för mig
Tråden låst på grund av inaktivitet