Notifications
Clear all

HJÄLP MIG

Topic starter

Hej jag har nyss skaffat en långdistansrelation, Jag bor i örebro Och min tjej bor ungefär vid Karlstad, Jag typ försa mig till min pappa och han sa typ ”Vadå så har du tänkt dig att åka dit eller?” Jag visste inte vad jag skulle svara så jag var bara tyst, Hur ska jag säga till mina föräldrar att jag har denna relation?

Långdistans brukar tyvärr aldrig funka :/

ReplyQuote

du måste inte säga att du har relationen om det känns för jobbigt att berätta, utan håll allting lite lågmält tills det känns bättre. skulle dock ana att dina föräldrar redan har förstått ganska mycket, och därav kan det vara lika bra att säga som det är - "ja, jag har blivit kär i en tjej från karlstad och vi har en relation". samtidigt behöver du inte bära på ngn hemlighet.

sen om långdistans funkar eller inte är en annan femma. det beror på om ni har planer att flytta närmre varandra eller om det helt enkelt funkar för just er eller inte. är ni kära så satsa, det kan bli ngt bra också!

ReplyQuote
Mumzel

Ha en plan vetja. Kanske bäst o känna varann längre tills du faktiskt borde säga till dina föräldrar

ReplyQuote

Karlstad ligg ju inge långt bort, du få skaffa dig husvagn å epa!
🙂

ReplyQuote