jag har funderat länge men kommer aldrig fram till något. det första dom säger om filmen i nattbuss;
"manuset till denna film är baserat på en verklig händelse. Men alla namn är ändrade och personernas karaktärer och handligar är påhittade och inte avsedda att föreställa någon nu levande person, eller någon som har levt"
är det bara jag som är otroligt trög, eller hur går det ihop?
myksa:
allvar, är jag seg eller .. det går ju inte?!
kennyman:
allvar, är jag seg eller
Nej absolut inte. det var citatet som är roligt.
kennyman:
personernas karaktärer och handligar är påhittade
Det var alltså något som hände. Men alla personers handlingar är påhittade.
Det som är verklighetsbaserat har alltså inte med någons person agerande att göra. Då kan det inte vara så mycket verklighetsbaserat...
Myksa:
Då kan det inte vara så mycket verklighetsbaserat...
nej de kan ju inte de hahah jag funderar över de varenda jävla gång jag ser den där jävla filmen hahah! dags att ta tag i det tänkte jag.
kennyman:
jag funderar över de varenda jävla gång jag ser den där jävla filmen hahah! dags att ta tag i det tänkte jag.
Jag har inte sett den men är det någon specifik händelse? I så fall kan man ju forska upp vad som egentligen hände.
Myksa:
Jag har inte sett den men är det någon specifik händelse? I så fall kan man ju forska upp vad som egentligen hände.
nja egentligen inte. jo får väll kolla lite halvhjärtat
kennyman:
är det bara jag som är otroligt trög, eller hur går det ihop?
alltså, själva händelsen är sann, knivmordet och och de rasistiska påhoppen innan, men själva karaktärerna är omgjorde från hur de var i verkligheten. fattaru!?
HelylleHerman:
knivmordet och och de rasistiska påhoppen
kennyman:
personernas karaktärer och handligar
Säkert så det var men jäkligt felformulerat i så fall.
kennyman:
personernas karaktärer och handligar är påhittade
Menar jag.
HelylleHerman:
alltså, själva händelsen är sann, knivmordet och och de rasistiska påhoppen innan, men själva karaktärerna är omgjorde från hur de var i verkligheten. fattaru!?
okej ... lite roligt skrivet måste ja tycka iaf XD
Tråden låst på grund av inaktivitet