Aviseringar
Rensa alla

Hjälp!

Ämnesstartare

Jag har precis börjat andra året i gymnasiet och det är så att det är en tjej som började samma år som jag började gymnasiet, men under senare tid så har jag märkt att hon kollar på mig hela tiden. Det är så svårt att tolka vad hon tänker eller olika signaler, om hon är intresserad eller ej. Ibland får jag de vibbarna men kanske inte är så. Känner en stark attraktion själv men skulle aldrig kunna gå fram och hälsa eller lägga till på sociala medier, följer henne på instagram bara. Vill så gärna veta men skulle aldrig våga fråga, men så fort jag är i närheten så ser jag att hon kollar och det är inte så att det är diskret heller. Hjälp

Citera
time
 time

Om du inte vågar hälsa på eller prata med henne får du nog inte veta...

SvaraCitera

Håller helt med Time, säg hej, få ihop en konversation, när ni känner varandra bättre kan du ju fråga då du upplever dessa vibbar. Glad

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det är sant, men har aldrig pratat med henne tidigare, känns stelt att bara börja prata med henne, vill ju liksom vänta tills hon tar kontakt osv 🙂

SvaraCitera

Anonymen77777: Jo det är sant, men har aldrig pratat med henne tidigare, känns stelt att bara börja prata med henne, vill ju liksom vänta tills hon tar kontakt osv 🙂

Du kommer aldrig träffa någon om du förväntar dig att andra skall ta första steget - lev lite liksom. Om det är jobbigt att prata face-to-face kan du ju börja adda henne på fb och prata om någonting skolrelaterat till att börja med. Annars är risken att du väntar för länge....54354857.jpg

SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här gör mig galen, hon kollade ännu mer idag, ser ut som hon kollar och sen knappt kan sluta, för sedan så börjar hon kolla direkt igen

SvaraCitera

Prata med henne bara. Eller le lite mot henne. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Funderade på om man skulle le lite, då kanske det inte blir så stelt. Fast det är inte stelt på det sättet. Man får den där speciella känslan när man tittar på varann, hon kanske inte alls känner samma sak utan bara tycker jag är läskig. Råkade dessutom gilla en av hennes gamla bilder på instagram och sedan i panik ta bort gillningen, men provade på min egna och såg att det kommer upp på telefon att jag gillat den, kanske var bra ändå för då kanske hon förstår lite eller funderar på vad det kan vara jag vill haha

SvaraCitera