Aviseringar
Rensa alla

Hjälp.


Ämnesstartare

Jag är 17 år gammal och har det jättejobbigt hemma. MIna föräldrar är skilda och då bor jag tillsammans med min mamma. Vi och min lillasyster är inneboende hos min mormor. Situationen är väldigt dåligt, vi har inte ens eget rum, eller säng. Alla vi tre sover i en säng, det är hela tiden bråk hemma, jag kan inte ens plugga här. Dessutom har jag en kille, vilken är myndig och bor tillsammans med sin mamma. Jag vill flytta hemifrån för att jag mår här så dåligt, jag har också blivit utskickad hemifrån några gånger.
Kan jag flytta till min kille om han och hans mamma har godkänt detta? Och min mamma hotar mig och dem att de ska få massa problem om jag ska flytta.
Vad kan jag göra?


   
Citera

Jag vet ju ingenting om din kille men om hans mamma är med på det känns det bättre än att du ska leva med dessa omständigheter omkring dig, dessutom är det inte alls okej för din mamma att hota. Om du känner och råds för att flytta till din kille om det ger dig ett bättre liv och bättre förutsättningar måste jag lägga en röst där också.


   
SvaraCitera

Banditens ord

"Follow your heart becouse your heart are your life and your life is your adventure!"


   
SvaraCitera