Min kille och jag bor i samma stad, men han har flyttat hit från ett landskap ca 6h bort med bil! Jag vill gärna hänga med o träffa hans kompisar men jag är alltid väldigt nojig och rädd innan jag ska åka iväg själv någonstans utan mina föräldrar! Kan nån hjälpa mig hur jag ska tänka osv! Är 14 år
doggylover02:
Min kille och jag bor i samma stad, men han har flyttat hit från ett landskap ca 6h bort med bil! Jag vill gärna hänga med o träffa hans kompisar men jag är alltid väldigt nojig och rädd innan jag ska åka iväg själv någonstans utan mina föräldrar! Kan nån hjälpa mig hur jag ska tänka osv! Är 14 år
okej det är just JAG som ska säga detta till dig (alltså jag är likadan å ska hjälpa dig med ngt som jag själv alltid vill göra fast e fel) ... Helt ärligt, det är en dålig ide att åka nånstans utan att dina föräldrar vet.
Förra veckan skulle jag också träffa min kille (vi bor i samma ort). Hade aldrig träffat honom innan. Men så misstänkte min mamma något så hon tog min telefon över natten. På morgonen var jag tvungen att berätta till mamma att jag skulle träffa honom. Hon sa att det va lugnt men att jag måste säga till henne innan jag träffar ngn jag aldrig träffat innan! När jag skrev till honom att mamma vet om att jag å han ska träffas så spydde han plötsligt, blev sjuk å vill inte smitta mig. Så jag gjorde slut med idioten.
Men tillbaks till dig! Om du verkligen vill dra med killen så kan du väl va me hans kompisar till ett ställe där det är massor av folk. Eller säga till dina föräldrar var du ska vara å när du kommer hem. + att du skriver var 30 min att du e okej. Om något händer eller om du känner minsta lilla rädsla eller ngt så, skicka sms var du är och skriv typ ngt hemligt sms som t.ex "x" så att dom fattar att nu är du i fara eller så. Men dina föräldrar måste veta det hemliga smset.
Kolla på youtube hur du försvarar dig själv om ngt händer, för det är alltid bra att veta om det skulle hända dig ngt.
Lycka till!
men jag vill inte hjälpa dig
doggylover02:
träffas alltid på ett offentligt ställe du kanske känner din kille men du känner inte hans kompisar när jag träffar folk är det alltid ute vid ett offentligt ställe med massor folk som kan skydda en ifall det värsta händer är du inte säker ska du sticka på direkten magkänslan säger att dem planerar något som är något mot dig då ska du sticka på direkten sen som its_just_me skriver skaffa ett privat sms jag har det och min är Q som är för fara behöver hjälp ring till larmcentralen B för mår bra är säker och sånt och C vill inte vara här längre ring och säg att jag måste hemåt
Ni har uppfattat fel! Jag ska såklart säga till mina föräldrar vart jag ska, de har ju träffat min kille o allting! Grejen är att jag är rädd för att vara borta själv från mina föräldrar, lixom sova borta om ni förstår
Har haft precis samma problem! Så länge jag minns har jag aldrig kunnat sova borta hos kompisar eller liknande. Har funkar med några få som jag verkligen har haft förtroende för och haft nära kontakt med deras föräldrar också.
För mig släppte det för ett år sedan och idag bor jag på internat lång, långt hemifrån.
Jag tror det bästa du kan göra är att prata med din kille om hur du känner så han kan stötta dig när ni åker iväg. Sover man med någon man känner bra och som vet hur läget ligger till känns det oftast bättre.