Notifications
Clear all

hjälp

Topic starter

Hejsan någon som tar p-piller märket alternova? Jag undrar bara hur lång tid tar det från att man slutar med p-pillert till att mensen kommer.. jag bytte precis märke från prionelle och något känns jätteskumt så slutade mitt i kartan 

Vad är det som känns skumt?

ReplyQuote
Topic starter

Fingerprints:
Vad är det som känns skumt?

Jag fick riktigt ont i min mage för två dagar sen, jag berättade att jag hade ont och då började hon fråga om jag kunde vara gravid.  Då jag hoppade över mensen förra månaden blev jag orolig och slutade med pillerna i måndags.

ReplyQuote

fumber300: Jag fick riktigt ont i min mage för två dagar sen, jag berättade att jag hade ont och då började hon fråga om jag kunde vara gravid.  Då jag hoppade över mensen förra månaden blev jag orolig och slutade med pillerna i måndags.

Aha, du ska nog alltid rådfråga med gyn innan du slutar så där mitt i kartan men jag skulle ringa dit och berätta allting och fråga hur ni går vidare nu

ReplyQuote

fumber300:

ring och prata med UM/barnmorska. De kan ge dig råd. I regel ska du inte sluta med piller mitt i en karta då skyddet är sämre då, och ppillermensen brukar komma ungefär 2 dygn efter man slutat med hormonpiller (aktiva tabletter). 

ReplyQuote
Topic starter

Okej tack

ReplyQuote