gyrosrulle:
men jag går inte ner dom kilona igen, dom sätter sig på kroppen
Så menar du att ifall du inte kräks upp maten, så kommer du gå upp flera kg i veckan? (kanske missat nåt i tråden, har inte läst igenom exakt allting, sorry). Men annars är det ju helt normalt att man går upp lite efter att man ätit, det vore ju konstigt annars men sen brukar man ju gå ner det igen när man rört på sig och så.
B3ll4:
Så menar du att ifall du inte kräks upp maten, så kommer du gå upp flera kg i veckan?
Alltså jag har låtit bli att kräkas ett par dar, och då gått upp i vikt och börjat kräkas igen..
gyrosrulle:
Alltså jag har låtit bli att kräkas ett par dar, och då gått upp i vikt och börjat kräkas igen..
Ok, men det är i princip omöjligt för någon som hävdar sig äta normalt att gå upp så mycket i fett/muskel-vikt på så kort tid.
Många som kräks regelbundet förlorar väldigt mycket salt och när de slutar kan de ofta tillfälligt känna sig uppsvullna/öka lite vikt eftersom salt har en förmåga att binda vatten i vävnader och blodomlopp.
Hursomhelst är det tillfälligt och kroppen fungerar inte så att ju mer salt = ju högre vattenvikt utan det här reglerar den ganska bra själv om man håller sig inom ett normalspann.
Efter några dagar borde du ha tappat de 3 kilona.
Den här effekten är också ganska vanlig att känna av morgonen efter att man ätit väldigt salt mat. Man känner sig svullen och vågen visar 1 kilo uppåt. Dock är det borta morgonen därpå och man formen återgår till den vanliga.
Det är också troligt att du kan fylla på en del glykogen i kroppen om du ätit dåligt ett tag men 3 kilo låter mycket och det är förmodligen en kombination.
Att gå upp flera kilo fettvikt i veckan tror jag inte du skulle klara av även om du ständigt hetsåt hela dagen. Det krävs enorma mängder mat för det.
Pakanajuhla:
Att gå upp flera kilo fettvikt i veckan tror jag inte du skulle klara av även om du ständigt hetsåt hela dagen. Det krävs enorma mängder mat för det.
Jag förstår vad du säger, och jag står mållös.
gyrosrulle:
Okej, jag får försöka med det då. Lite senare bara
Man ska aldrig vänta, det misstaget höll jag på att göra. Rädda dig själv istället
DET TAR TID SLUTA VÄGA DIG VARJE SEKUND; då är det inte konstigt att du går "upp" .... kolla om en månad ist ... ja menar vatten osv fastnar ikroppen och sen försviner det osv så mkt som inte fattar som händer i kroppen... men du kan vara lugn, du lär inte gå upp du äter lite typ 7hg perdag lr ngt
elkerondaroof:
DET TAR TID SLUTA VÄGA DIG VARJE SEKUND
Men det är ju svårt
gyrosrulle:
Men det är ju svårt
i know..
Tråden låst på grund av inaktivitet