Blond:
Misshandlar man någon skadar man en annan människa fysiskt och om man ser ner på mig för att jag är tjej så är det inskränkt och en sådan person skulle jag aldrig bli vän med från första början.
Blond:
Det var det som hela tråden handlade om.
Tråden handlade om huruvida det är rätt eller fel att sluta umgås med någon efter att man får veta vad de röstat på.
Blond:
Att misshandla någon har inget med en åsikt att göra och som jag sa så skulle jag aldrig umgås med en person från första början som tyckte jag var mindre värd än denne.
Eftersom du vet vad någon tycker om allting innan de faktiskt berättar det för dig? Och jo, misshandel kan fortfarande mycket väl ha med åsikter att göra. Folk som misshandlar andra personer har relativt ofta en uppfattning om att personen de skadar förtjänar att bli skadad, och agerar på det. Berätta hur det är något annat än att agera efter sina åsikter.
Blond:
Folk som säger upp vänskapen med någon för något den får veta i efterhand, i detta fallet för att den röstade på SD, som inte skadar någon varken fysiskt eller psykiskt är löjliga enligt mig, för då var vänskapen aldrig äkta från början om den inte kan acceptera att den tycker annorlunda.
Bestäm dig. Att du inte skulle bli vän med någon som ser ner på dig från början är bara ett tramsigt sätt att försöka slippa att säga emot dig själv. Samt, vem är du att berätta vad som skadar någon psykiskt eller fysiskt?
Tessis:
Mår du bra??
Jag mår asbra, själv då?
mediakatt:
Tråden handlade om huruvida det är rätt eller fel att sluta umgås med någon efter att man får veta vad de röstat på.
Ja och TS undrade för att det handlade om att folk hon kände hade röstat på SD.
mediakatt:
Folk som misshandlar andra personer har relativt ofta en uppfattning om att personen de skadar förtjänar att bli skadad, och agerar på det. Berätta hur det är något annat än att agera efter sina åsikter.
Att tycka är en sak, att agera utefter det så att någon blir fysiskt skadad är en annan.
mediakatt:
Bestäm dig. Att du inte skulle bli vän med någon som ser ner på dig från början är bara ett tramsigt sätt att försöka slippa att säga emot dig själv. Samt, vem är du att berätta vad som skadar någon psykiskt eller fysiskt?
Om du inte är helt jävla efterbliven borde du förstå att misshandel skadar folk fysiskt.
Blond:
Ja och TS undrade för att det handlade om att folk hon kände hade röstat på SD.
Så vad? Det förändra ju inte att du påstår att du tycker att det är fånigt att inte umgås med folk efter att de lagt fram åsikter man ogillar för att sedan försöka låtsas att det inte är samma sak om åsikterna påverkar dig.
Blond:
Att tycka är en sak, att agera utefter det så att någon blir fysiskt skadad är en annan.
Ja, men nu sa du ju att du accepterar allas åsikter oavsett vilka åsikter det är och oavsett hur de agerar på dem. Sedan ändrade du dig och försöker få det till att jag är dum i huvudet för att jag faktiskt påpekar vad dina påståenden innebär.
Blond:
Om du inte är helt jävla efterbliven borde du förstå att misshandel skadar folk fysiskt.
Om du inte är helt jävla efterbliven så borde du veta att mängder av beslut som fattas på riksdagsnivå resulterar i att folk skadas både psykiskt och fysiskt. Jag har aldrig påstått att misshandel inte skadar folk fysiskt.
Harpyja:
Jag mår asbra, själv då?
Va bra då, jofan kan inte må bättre