Aviseringar
Rensa alla

Hörlurar

Dindoonuffin:

När jag läser dina svar har du själv deltagit i debatten som en lesserwisser. 

Jag har sagt att jag tror, jag är fullt medveten om att ni kan mycket mer än mig. 
Men, jag tror fortfarande att det är vissa frekvenser som man går miste om med bluetooth, åtminstone dom lägre. Det är vad jag har hört någon gång och det är vad jag tror. Ingen av er nämnde äns det, ni snackade bara dacs och telefonmodeller. Det är klart att jag inte ändrar min åsikt om ingen motbevisar mig, men jag är väldigt öppen för det.

SvaraCitera

stoner:

Allt bygger väl på olika intresseområden. Jag gillar "tung HiFi" och är vinylsamlare och letar jag torrents så föredrar jag musik i 24 bit 192 kHz och 24 bit 96 kHz FLAC (men 16 bit 44.1 kHz FLAC är ok) och väljer bort all musik i MP3 format. Å andra sidan tillhör jag inte dom som lägger 10K kronor på senaste smartphonemodellen utan kör med en gammal 2G GSM mobil som man kan köpa för en femtiolapp beg på Tradera. Mycket glad

Så acceptera att vi har olika intresseområden som vi lägger våra sparade slantar på! Blink

Peace  Hjärta

Du kan verkligen inte sluta alltså.
Vad i helvete har nånting av det du precis skrev med det jag sa att göra. Du bara fortsätter att babbla om hur smart du är och hur mycket bättre du är som inte köper dyra telefoner.
Och jag har ingen aning om var det där sista kommer ifrån. Du vet väl inte vad jag lägger mina pengar på

SvaraCitera

Bananlåda:

Jag har sagt att jag tror, jag är fullt medveten om att ni kan mycket mer än mig. 
Men, jag tror fortfarande att det är vissa frekvenser som man går miste om med bluetooth, åtminstone dom lägre. Det är vad jag har hört någon gång och det är vad jag tror. Ingen av er nämnde äns det, ni snackade bara dacs och telefonmodeller. Det är klart att jag inte ändrar min åsikt om ingen motbevisar mig, men jag är väldigt öppen för det.

Sony xm3 eller 4 är inga små öronsnäckor, det är så kallade over ear lurar, och de är inte basfattiga. Möjligen inte lika dynamiska som de bästa, men jag lyssnar mest via app och det i sig begränsar ljudkvaliteten. 

SvaraCitera

Dindoonuffin:

Sony xm3 eller 4 är inga små öronsnäckor, det är så kallade over ear lurar, och de är inte basfattiga. Möjligen inte lika dynamiska som de bästa, men jag lyssnar mest via app och det i sig begränsar ljudkvaliteten. 

Okej, du fortsätter att inte riktigt svara på det jag är osäker över. 
Jag vet att det inte märks någon stor skillnad mellan kabel och bluetooth, inte för den normalas öron iaf, men jag tror fortfarande att det finns viss försämring av något slag. Känns som sagt för bra för att vara sant. Skulle bara kollat upp detta för länga sen

SvaraCitera

Bananlåda:

Okej, du fortsätter att inte riktigt svara på det jag är osäker över. 
Jag vet att det inte märks någon stor skillnad mellan kabel och bluetooth, inte för den normalas öron iaf, men jag tror fortfarande att det finns viss försämring av något slag. Känns som sagt för bra för att vara sant. Skulle bara kollat upp detta för länga sen

Du fortsätter att missuppfatta mina svar! Med rätt lurar är basåtergivningen via BT inget problem är vad jag skrev. Det blir alltid förluster med komprimerade musikfiler, men det märks inte när det inte är HD ljud från början. Eller har du HD ljud i din telefon? Inte när du lyssnar på mp3. 

SvaraCitera

Dindoonuffin:

Du fortsätter att missuppfatta mina svar! Med rätt lurar är basåtergivningen via BT inget problem är vad jag skrev. Det blir alltid förluster med komprimerade musikfiler, men det märks inte när det inte är HD ljud från början. Eller har du HD ljud i din telefon? Inte när du lyssnar på mp3. 

Vet väl inte, jag försöker inte argumentera.
Släpper detta nu, Jag
föredrar endå ljudet på slitna kassetter

SvaraCitera