Notifications
Clear all

Höskoleprovet 28/3

Mawns:

Av vad jag har hört så har det här provet varit lagom svårt, och enligt vissa lite för svårt i vissa delar

Svenska läs och framförallt engelskan var lite svårare denna gång tycker jag. Jag menar vad var det för jävla skittext om poesi? Konstigt att man kan få plats med så mycket ordbajseri på en och en halv sida. Fick ett fel på läs bara för det. Engelskan fick jag också ett fel på fast förra gången spikade jag den.

ReplyQuote

Jaja ska skriva det nästa gång och då SKA jag fan höja mig till 2.0! Jag bara måste få det till varje pris. Ska fan börja plugga redan nu. Vad har ni för pluggtips? Tror ni det kan vara värt att köpa något sånt där HP-övningshäfte/bok och gå någon kurs eller något?

Fick 1,8-1,9 nu.

ReplyQuote

Läsa tidningen varje dag och försöksa läsa en bok i veckan, och då slå upp ord man inte kan såklart, och lära sig att läsa snabbt! Låter det bra eller?

Nog maxar jag redan lätt så där behöver jag inte öva men DTK fick jag några fel på, hur pluggar man bäst på det?

ReplyQuote

DTK kan du öva upp genom att ta enkla geometrikurser eller läsa på nätet, att veta hur man räknar ut arean på trianglar är väldigt nyttigt. Annars så finns det enkla kartläsningsguider på internet.

svartarosen:

Vad har ni för pluggtips? Tror ni det kan vara värt att köpa något sånt där HP-övningshäfte/bok och gå någon kurs eller något?

Jag har problem med ORD, så jag har bestämt mig för att göra ett eller två ordtest om dagen en månad innan nästa prov. Det är samma ordlista som provskaparna använder, så några ord kommer säkert att finnas med nästa gång.

http://ord.relaynode.info/

ReplyQuote

Matt3:

nån annan som skrev idag? någon som har nåt kul att berätta eller bara allmänt hur det gick?

gargamelott:

Jag skrev och det var första gången för mig:)

Gick sådär får nog 1.0 eller något. Gjorde det för att komma in i Universitetet, att dem begär det av folk [sad].

ReplyQuote

Anarkandi:

Jag ville göra, men anmälde mig aldrig :<

ReplyQuote

Mawns:

http://ord.relaynode.info/

Tackar :]

ReplyQuote

Det gick katastrofalt jävla ruttet, föll pladask på både NOG och LÄS.

ReplyQuote

svartarosen:

Han får väl lära sig riktig svenska.

Kräver du att han går på dagis för att lära sig ord som kut?
Du tror inte barnen skulle känna sig hotade av en 20 årig mörk människa?

ReplyQuote

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote