mjölk:
Hade varit ok om det var du
Haha, tror det var det snällaste någon nånsin skrivit till mej på um
kebu12:
Haha, tror det var det snällaste någon nånsin skrivit till mej på um
Jag är snäll
Min erfarenhet av kurator; Han ville ständigt prata vad som hänt i veckan. Medans jag försökte styra in samtalet på mitt förflutna som jag hellre ville prata om. Det var irriterande att han ständigt skulle gå och hämta en macka eller kaffe osv medans jag hade tid.
Min erfarenhet av skolsköterska; Hon var vänlig, men det var jobbigt att om man frågade om någonting så fick man boka tid. Ibland ville man prata om någonting, men då sa hon att hon hade något möte om tio minuter och att man gärna fick boka en tid istället.
Ibland är det två stycken skolsköterskor där, då jag var och tog hb-värdet så gillade jag inte alls att den andra skolsköterskan släppte in andra. Jag ville liksom inte att alla skulle glo när jag tog prover.
När jag pratade med henne om att jag hade ont i handlederna och axlarna. Så var hon bra, vi kom fram till att det var pågrund av för mycket datorsittande, hon sa att jag skulle ställa mig upp ofta. Eller något så enkelt som att hämta ett glas vatten kunde vara bra att göra liksom. Tyckte att det var bra att hon gav tips på såna enkla saker. Istället för "gör tio övningar varje dag"
Då jag pratade med henne om panikångestattacker som jag får under gympan tyckte jag att hon var mindre bra. Eftersom jag är tyst i början, så blev jag "ivägpratad" och en sak jag ständigt hatar är när man har kommit fram till "vad ska jag göra åt problemen" är att ständigt förväntas det att jag ska veta vad jag ska göra. Jag vet liksom inte.
Och om eleven kommer dit en gång till tex för att få en huvudvärkstablett så fråga liksom lite alldagligt tex "hur går det med panikattackerna" Jag hade gärna velat att hon hade frågat något sånt.
Jag skulle också velat att hon endera lät mig prata mera med henne eller försökt få mig till någon annan jag kunde prata med.
Eftersom hos oss fungerar ungdomsmottagningen dåligt, tiderna som finns är under skoltid och långa köer för att boka tid.
Men du verkar kunna bli en bra skolsköterska,som tar dig tid för elever!
påvägattblisyrra:
Beskriv gärna den perfekta bilden av en skolsköterska, hur ska jag vara för att ni elever ska uppskatta mitt jobb?
Var frikostig med värktabletter, det är jobbigt att tjata.
Annars snäll och lyssna om nån Vill prata.
Jag vill helst att ni ska antasta mig.
Fattar inte varför folk pratar med skolsköterskor som om dom har en psykologs kompetens, det är sånt BUP är till för.
Jag tycker att man alltid blivit behandlad dåligt att läkare och lärare när man var liten.
Man ska inte behandla barnen respektlöst och tro att de är dumma och inte förstår någonting. Man ska behandla de mer som jämlika människor och så. 🙁
Tråden låst på grund av inaktivitet